Gå til innhold
Arkivverket
Gjest per evensen

[#55019] Hva gjör jeg nå ?

Recommended Posts

Gjest per evensen

Jeg har i lengre tid forsökt å finne ut hvor Haagen Oustad (Austad) kom fra, se tema 27146 og 34859 I forrige uke kom jeg over en dåp i Akershus Slottsmenighet:barnet Haagen ble döpt 2/12 1763, foreldre Carl Austad og Magnild Haagensdatter. Siden jeg bor i utlandet, er jeg stort sett avhengig av PC for å lete videre. Mitt spörsmål er: hvordan bör jeg gå videre med dette på den mest rasjonelle måten ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Nå kan jeg legge inn lenke til dåpen nederst v.side. Og jeg tror moren het Ragnild og ikke Magnild Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Forlovelse og vielse: Lenke Carl Austad og Ragnil Haagensd. enke. Eller er det et stedsnavn i stedenfor enke. Men desverre ikke noen opplysninger over hvor han kom fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Han er enkemann og hun enke, står det med liten skrift. Ingen stedsangivelse.Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Karl ble døpt 2. desember 1764, nederst på første side LenkeFaddere var Emmich Dorph, Peder Braserud, Monsr. Linnersen, Ronnov Didrichs, Ingeborg Gunersdtr., Anne Maria Larsdatter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal sjølsagt være Håken som ble døpt 2. desember 1764

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest per evensen

Mange takk,Trond! Det lysner sakte, men sikkert. Vet du hvor de bodde,de som sognet til denne menigheten ?Mvh Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Trolovelse og vielse til Carl Austad (muligens enkem.?) og enke Ragnhild Haagensdt.(28/12 1762 og 18/1 1763) ned.h.side Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg 'tror' de enten bodde på Akershus festning eller like i nærheten av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest per evensen

Takk skal du ha,Trond! Jeg ser mange militäre titler og grader,så det har du nok rett i. Jeg mistenker at endel sivile utenfor festningen også sognet til Slottskirken. Til Berit: Takk for viktig opplysning.Det er synd at presten var så ordknapp.Det hadde värt strålende om han hadde tilföyd hjemsted,evt yrke.Mvh Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det står enkemann på han og enke på henne, ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.