Gå til innhold
Arkivverket

[#55044] Hvor ble de som døde på Laksevåg begravet?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på hvilken kirke som ble benyttet for de som døde på Laksevåg. Var det Møllendal eller hadde de egen kirkegård?Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Det spørs hvilken tidsepoke du mener. Det er to gravplasser på Laksevåg en i Loddejord og en på Nygård. På 1800 og fram til begynnelsen på 1900 tallet var Askøy og Laksevåg samme kommune, de som bodde i Alvøen og Loddefjordområdet før begynnelsen på 1900 tallet ble gravlagt på Strusshavn på Askøy. Vh Helge Bergfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg søkte her:http://www.disnorge.no/gravminner/global1.phpFann at mine slektningar som døydde i 1966 og 1977 var gravlagde på Gravstadvollen, Nygård Kirkesogn. I 1978 vart enkja etter han som døydde i 1966, gravlagd på Nygård, Nygård Kirkesogn. Bustaden var Jac. Larsensvei i Laksevåg heile tida.Eg fann dessverre ikkje Jens Berg Pedersen då eg søkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal dere ha for at dere forsøker! Jens Berg Pedersen hadde en sønn som hette Jens og som er tremenning til meg, men han fant jeg (Jens Kristoffer Pedersen. Han var begravet på Erdal. Faren bodde på Sjøfarenes Aldershjem. Kanskje det gjør det lettere å finne gravstedet.Det er slektningene hans i Nord Norge som spør.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei BirgerJeg fant bare èn Jens Pedersen d 1954 og han var gravlagt i Steigen. Er du sikker på at gravstedet finnes ennå? Det kan jo være slettet :( Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.