Gå til innhold
Arkivverket

[#55050] Tyding av navn i kirkebok Stord


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Kirkebok for Stord/Stord 1913 . 1925 side 178 nr 50. Jeg er ikke sikker på navnet på barnet. Er det Tartein eller Fartein? Foreldrene er Knut Larsen og Anna Katrine Takker for hjelp. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Det er over 50 som heiter Fartein i dag, m.a. ein her i Bømlo, nabokommunen til Stord. Han er truleg ein slektning av han i kyrkjeboka, for dei har også same etternamn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 50 her, ikke sant? [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2992&idx_id=2992&uid=ny&idx_side=-91>LenkeHan du tenker på er i mi slekt, Marie. Faren bodde på Innvær og var smed på Wickman i sin tid. Men det er jo klart at han hadde sine rötter på Stord. Hans morfar og min far var tremenninger.Fartein - noen ganger skrevet Farthin / Falentin, jeg har og sett Valentin - har vært et mye brukt navn i Sunnhordland.Så har vi jo komponisten Fartein Valen i 'nyere' tid, som er en ganske kjent person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.