Gå til innhold
Arkivverket

[#55055] Hans Andersen og Mari Svensdtr, Torpedalen i Berg, slutten av 1700


Gjest Jarleif Nordheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarleif Nordheim

Hans Andersen (Bunæs?) bodde på Fismedal i Torpedalen. Levde etter mine notater ca 1746-1796, g 20.3.1779 med Mari Svendsdtr Kiølen/Østeby 1761-18xx Mari bodde i 1801 i Kjølshytta (Kiøl Hytta, Berg) som enke, 40 år og med to barn.Mitt spørsmål dreier seg om parets opphav. Jeg har notert ”Anders Hansen Bunæs” som sannsynlig far til Hans, men har ellers intet.Takknemlig for innspill her!Mvh Jarleif Nordheim, Vestby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiJeg kjenner ikke opphavet til Anders, men han får følgende barn fra 1785: 1785: Anders, faddere Joen Jens., Jens Hans., Mari Andersd., Anne Gundersd., Anne Andersd. Anders begr. 19.2.1786, 8 uker gl. 1787: Helen, begr. 15.4.1787, 8 uker gl. 1788: Svend 1791: Anne, faddere: Christen Lillemork, Amund Weggesdal, Ole Fismedal, Elen Lillemork, Anne Solbrekke. 1794: Helene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarleif Nordheim

Hei, og takk for innspill.Trolig har du skrevet feil - det er barn av Hans du har listet opp - ikke Anders. Jeg har tidligere notert meg disse i søskenflokken:Eli (Elen) 1780-1837, gm Halvor Andreassen Gundeng (min ane)Sven 82-84Oliane 84-85Anders 85-86Sven 88Helene 1787-87Svend 1788Anne 1791Helena 1794 født på HøvigFint at dine opplysninger bekrefter noe av dette. Men det er altså opphavet (de 4 siste av mine 4-tippoldreforeldre) som mangler...Derfor fint om noen kan utfylle her.Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.