Gå til innhold
Arkivverket

[#55056] Barna til Jens Berg Pedersen, hvem var moren til barna?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Gjennom konfirmasjonen til Gerhard Johan bekreftes det at de budde på Askøy i 1922, så spørsmålet er når de flyttet til Askøy (det må jo ha skjedd mellom 1912-1922) og event. når de flyttet derifra. Problemet er at kyrkjebøkene på Askøy, med oversikt over konfirmerte for perioden etter 1925 enda ikkje er lagt ut på nett. Derfor kan vi heller ikkje få sjekket om Harald og Jens vart konfirmert på Askøy. I konfirmasjonen så står det oppført fødested, samt navnet på foreldre, om de to brødrene da er døpt og konfirmert.Det går ann å gjøre en hendvendelse på Arkivforum og be statsarkivet om å sjekke kyrkjebøkene for Askøy, for å finne ut om Harald Andreas f. 6/7-1911 og Jens Kristoffer f. 16/5-1913 finnes blandt konfirmerte i årene 1926/27/28/29/30 på Askøy og i såfall hvilket fødested som er oppført og hvem som er foreldre. Dette burde ikkje ta så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg tror Kristine var død før familien flyttet til Laksevåg/Askøy, fordi hun ellers skulle ha vært å finne i databasene som er lagt ut derfra. Men, om hun døde før Jens Kristoffer ble unnfanget høsten 1912 vites fortsatt ikke.Du nevner at de visstnok var innom Årstad også. Vet du om dette var før eller etter Askøy/Laksevåg. (Jeg skriver Askøy/Laksevåg, men Laksevåg ble utskilt fra Askøy som eget prestegjeld i 1915.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Endelig tilbake! Takk til Oddvar og Arnfrid!Jeg skal legge inn spørsmål på Arkivforumet. Når det gjelder flyttingen til Årstad så har jeg forstått det slik at det var etter Askøy. Jeg har gått gjennom kirkebøkene for Årstad, men ikke så grundig. Jeg skal derfor se nærmere på det. Men nå blir det kanskje nokså stille her siden det er julaften i morgen. Ha i alle fall hjertens takk og en God Jul!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dessverre så var ikke den Gerhard Johan som døde i 1945 han vi var ute etter. Så den dødsmeldingen ga ikke noe svar på Birgers gåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Pussig at vi ikke fant han tidligere. Nåer det vel litt sent å legge inn spørsmål på AF, men Yngve er visst fortsatt i aktivitet som Statarkivar, så jeg prøver. Hadde vært fint om Birger hadde fått løst dette før julen ringes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk!! Jeg er mektig imponert hvordan dere står på, selv på selveste julaften! Det er nesten så jeg blir rørt til tårer! Håper at det blir kronet med hell!Med de hjerteligste hilsener!Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

HJertelig, hjertelig takk til Oddvar og Yngve Nedrebø for dette! Det er helt utrolig hva dere har klart! En flott julegave å få på en 1. juledag!Harald Andreas ble altså døpt når han var 16 år! Du verden!En fortsatt God Jul!Med hjertelig hilsen fra en glad Birger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei igjen Arnfrid! Jeghåper at du/dere har hatt en trivelig julehelg!Jeg ble så opprømt over alt dere hadde funnet at jeg glemte å se nærmere på detaljene i nr. 87. Skal jeg forstå det slik at Jens ikke var gift når Harald Andreas ble født og at han ikke var far til Jens Kristoffer? LenkeMed vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Han var nok far til begge to, men Jens og Kristine var ikke gifte, verken da Harald Andreas eller Jens Kristoffer ble født. Kristine var mor til begge. Dette betyr at de ble gift etter 16.5.1913.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Enda en gang hjertelig takk til deg, Arnfrid!Det ante meg. Jeg har pløyd kirkebøker uten å finne hvor og når de ble gift, men gir meg ikke enda.Jeg kan også si at jeg har hatt kontakt med 'folket hans nordaførr' som er både imponert og begeistret! Takken går til de gode hjelperne her Bruker forum og Yngve Nedrebø!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.