Gå til innhold
Arkivverket

[#55069] Ofoten, Nordland, 1800-tallet


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg har en Peder Hansen Tangen og Jonette Marie Berg af Liland, de giftet seg 15 apr 1867 i Ofoten. Han ble oppgitt å skulle være fra Kvæernvær sogn, Hemnes pr.gj. og hun fra Evenes sogn. Fedrene het henholdsvis Hans Peersen og Gerhard Berg. Jeg har ikke klart å finne når Peder og Jonette ble født. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!Alderen på brudeparet i 1867 skulle vel tilsi at Peder er født ca. 1844-1845, mens Jonette er to år eldre, født ca. 1842-1843 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050420040601.jpg>LenkeJonette Marie ble konfirmert i Evenes i Ofoten i 1858. Hun var da 16 år gammel, født på Liland og datter av fullmektig Gerhard Berg og Berit Johannesdatter LenkeI FS/IGI finner jeg denne Lenke. Her finner jeg dåpen hennes i kirkeboka for Ofoten. Hun uekte barn av Berit Johannesdatter og fullmektig Gerhard Berg. Hun ser ut til å være født 22.8.1842 (se til høyre, nr. 33)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Peder og Jonette på Tangen i Evenes i 1875 med to sønner og to døtre: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1853&kenr=001&bnr=0052&lnr=00>LenkeSer at Kvernvær / Kvenvær er nevnt som et sted i Sør-Trøndelag fylke. For kirkebøker for Kvenvær før 1882, se Hitra, jf. LenkeHer i 1865 finner jeg en skredder Peder Hansen på 22 år på gården Forsnes i Kværnvær sogn i Hitteren prestegjeld. Han er sønn av føderådsmann Hans Pedersen fra Fron, 77 år, gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.