Gå til innhold
Arkivverket

[#55070] Fosnes,N.Trøndelag, beg. av 1800


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg har en Ingeborg Samuelsdatter, gift 1837 med Jakob Haagensen Moe fra Tolga. Ingeborgs far het noe som så ut som Samuel Skrovstad. Hun skal være født ca 1815, men jeg har ikke klart å finne henne.Ingeborg skal være født i Fosnes. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torill.Nå pirker du borti ei søster av min tipp-oldefar Edvard Samuelsen Skrøvstad.Johanna (f 05 apr 1809) var den eldste i en søskenflokk på seks. Broren Edvard var minstemann (f 12.mai 1824 - d 28 juli 1896).Jeg har heller ikke funnet hennes dåpen, men har benyttet konfirmasjonen (ref Anne i #5) som hennes fødselsdato. Dersom du er 'nær slekt' , kontakt meg.Bruk GuleSider og ring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Hei Dag! Dette var gøy!Dette er ikke min slekt, jeg hjelper en god venn av meg.Men jeg kan gjerne ringe, og formidle kontakt også,men får dessvere ikke gjort det før imorgen kveld. Jeg har nettopp funnet disse opplysningene, og det skal bli spennende å snakke med deg. Min e-post: torsolva@online.no Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hyggelig telefonsamtale med Torill vil jeg oppdatere forumet med det jeg vet om Ingeborg.Edvard Samuelsen Skrøvstad (min tipp-oldefar) var bror til Ingeborg Samuelsdatter (f ca1813 – 07 mai 1897). Han var nummer seks og hun var nummer to i en søskenflokk på seks.Deres foreldre var Samuel Olsen Skrøvstad (1781 Skrøyvstad – druknet nov 1829 Salvatnet) og Karen Olsdatter (Porsvig?) (1771 ? Faksdal,Jøa? – 14 jan 1869 Skrøyvstad). Karen og Samuel ble gift i Fosnes 10 sep 1809, og er å finne i FT 1865 på garden Skrøvstad.Karen’s far kan være en mann med navn Ole Olsen Øver-Wiig (ref KB Fosnes, 1757 - 1783 kronologisk liste: 1771 side 379 (ned til høyre) - andre avsnitt for Wiig.) Jeg antar at det er Karen jeg finner i FT 1801 som ugift tjenestepige 28 år på Øststuen Iøen. (Øst-Dun på Jøa?).Samuel’s foreldre er Ole Jensen Skrøvstad (ca 1724 – 16 apr 1828) og Margrethe Pedersdatter (f ca 1745 – d ??) Familien finnes i FT 1801 på Skrøvstad i Fosnes.mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.