Gå til innhold
Arkivverket

[#55076] FT1900 Kristiania - Edvin og Marie Erikson


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Er det noen som har kjennskap til denne familien - etterslekt ? FT1900 bor de i Vinkelgade 10 Kristiania. Jeg har prøvd å søke på scanna kirkebøker, men i Oslo er det haugevis med kirker så jeg har ikke lykkes enda.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Pikebarnet som var født 11. november 1900 fikk navnet Asta og ble døpt i Johanneskirken 20. januar 1901 (nr. 7 av pikene):Kildeinformasjon: Oslo fylke, Johannes, Ministerialbok nr. 7 (1896-1905), Fødte og døpte 1901, side 170.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4880&idx_id=4880&uid=ny&idx_side=-176>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er familien i FT 1900: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f00301&gardpostnr=864&personpostnr=14722&merk=14722#ovre>LenkeSønnen Emil Arthur ble konfirmert i Johanneskirken 6. oktober 1907. Familien hadde da flyttet til Bakkegaden 2. (nr. 39):Kildeinformasjon: Oslo fylke, Johannes, Ministerialbok nr. 5 (1893-1907), Konfirmerte 1907, side 196.Permanent sidelenke: LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Gerda Konstanse ble konfirmert 2. oktober 1910 i Johanneskirken. Nå hadde familien flyttet tilbake til Vinkelgaden, men i første etasje i nr. 4 (nr. 51):Kildeinformasjon: Oslo fylke, Johannes, Ministerialbok nr. 11 (1908-1921), Konfirmerte 1910, side 39.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3491&idx_id=3491&uid=ny&idx_side=-43>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fant lysningen til Emil Arthur Eriksen og Jakobine Alfrida Johansen. Han bor fremdeles i Vinkelgaden 4 og er nå blikkenslager (Den fjerde innførselen på siden):Kildeinformasjon: Oslo fylke, Johannes, Lysningsprotokoll nr. 5 (1912-1930), Lysninger 1917, uten sidenr.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3495&idx_id=3495&uid=ny&idx_side=-75>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk igjen Laila ! Jeg har funnet at Emil og Jakobine gifter seg 11. mars 1917 og får en datter, Ruth Ronny, 7. januar 1919. Da stopper kirkeboka så da må jeg håpe at noen kjenner til disse familiemedlemmene. Har ikke funnet noen døpt før Ruth. Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Du skrev at du ville ha etterslekt. Men det skader jo ikke å putte in denne. HanneEriksson, Edvin Arbetsdräng (ogift man)f. 20/1 1863 i Töcksmark, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 22/3 1892 från Hån Övre Åckra, Töcksmark, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 127Emibas emigrationsakt: Töcksmark S 1892 016Onormerade namnformer:Destinationsort: Oslo Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk Hanne ! Edvin Erikson er bror til min manns oldemor. Jeg har fått noe informasjon fra Sverige. Det er derfor jeg prøver å finne Edvins etterkommere.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Søster til ErikEriksdotter, Ingeborg Amalia Piga (ogift kvinna)f. 12/2 1872 i Holmedal, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 11/12 1894 från Hån Övre Åckra, Töcksmark, Värmlands län (Värmland) till Hamar, Hedmark fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 127Emibas emigrationsakt: Töcksmark S 1894 010Onormerade namnformer:Destinaen tilEriksdotter, Kristina Piga (ogift kvinna)f. 29/9 1865 i Töcksmark, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 16/7 1886 från Dalen, Töcksmark, Värmlands län (Värmland) till Rödenes, Östfold fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 69Emibas emigrationsakt: Töcksmark S 1886 023Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei igjen Hanne !Ingeborg Amalie er min manns oldemor. Hun hadde også en søster Kristine, men hun var født 20. mai 1865. I 1895 bor hun hjemme hos foreldrene.Jeg har sjekka den Kristine som flyttet til Rødenes, men det er nok en annen.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.