Gå til innhold
Arkivverket

[#55082] I hvilken kirkebok er barna til Jens Berg Pedersen registret?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Nå har jeg leitet i flere kirkebøker for å finne hvor barna til Jens Berg Pedersen ble døpt, men uten resultat. Ble ingen av de døpt eller registrert i noen kirkebok? Jeg har søkt i Nykirken, Sandviken og på Askøy, men finner de ikke.Er det mulig å få vite hvor de ble registret som fødte?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hvor var denne Jens født, når var han gift, hvem var han gift med, og sist men ikke minst hvor bodde familien? Jeg har fått med meg at han døde i 1954. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Rune.Jens var født i Salten. Gift? Nei det tror jeg ikke. Han bodde på Askøy. Bodde i Fyllingsveien før han og samboeren flyttet til Sjøfarenes Aldershjem. hvor de døde. Jens Berg Pedersen og hans samboer bodde i Haugeveien 35A, Bergen etter at de hadde flyttet dit fra Laksevåg kort tid før Jens døde i 1954.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg er - mildt sagt - frustrert!. Kan det være mulig at ingen av barna til Jens er registrert i noen kirkebok? Jeg har leitet i Askøy, Johannes, Sandviken og Domkirken uten å finne spor av barna. Det må da kunne være mulig på et eller annet vis å finne ut hvilket kirkesogn de hørte til?Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Du må ikkje bli frustrert, men begynne i ein ende. Alltid greit å ha linker til den det gjelder. Først til innlegg 4, Follesø ligger heilt sør på Askøy. Utifra innlegget ditt er det ett veldig stort tidsperspektiv du holder deg til, etter 1926 ligger ingenting ute på nett, så derfor må disse barna være fødd før den tid for at me skal kunne finne de på nett.Antar at dette er samme Jens du søker. [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=arkiv&temanr=10354&sok=jens+berg&nr=32&antinnlegg=7#anker>Lenke Her er vel også ett innlegg om samme Jens Lenke Denne Jens er født her, sjå pkt. 22 Lenke Her finner me Jens i 1900-tellinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha Oddvar Søreide. Jada hvor og når Jens er født det har jeg hatt lenge. Hans mor er Hanna som finnes i samme linken og Jens fikk en hård oppvekst hos sin morfar. Det var derfor at han dro snarest mulig hjemmefra og til sjøs. Han var i rederiet til Mjellem og Karlsen i Bergem og seilte som maskinsjef.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg glemte å si at jeg ikke forstår hva du mener med 'ett veldig stort tidsperspektiv du holder deg til'. 1910-1913 kan da umulig være noe stort tidsperspektiv. Det kan du da ikke mene!?Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg finner fam. i tellingen for Bergen 1912. Jens Berg Pedersen Kvarsnes født 13/2 1886 i Kvarsnes Gildeskaal, skal være innflyttet til Bergen 1909, og bor både i 1910 og 1912 tellingen i Geble Pedersensgt. 15 a 3 etage, hustru Kristine Kvarsnes født 20/5 1877 i Bergen, der bor også Karen Berntine Jonsen Fabrikarbeiderske født 20/8-1890 i Bergen, Neste er Gerhard Johan Knutsen født 17/5-1906 i Bergen, så er det Harald Johan født 6/7-1911 i Bergen. Jeg finner at en Gerhard Johan født 17/5-1906 i Nykirken og med foreldre Fyrb. Bernhard Nilsen og Kristine Knudsen, han er uægte født. Finner ikke Harald Johan i noen kirker, men han kan trolig være døbt i 1912 og derfor ikke med i registrerte KB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hipp. Hipp. Hipp Hurra!!!Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne. Hjertelig, hjertelig takk til deg Rune Bergesen for dette! Så blir det en gledelig jul allikevel! Dette ble en alle tiders julegave å få. Med hjertelig takk og hilsen om en God Jul til deg!Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.