Gå til innhold
Arkivverket

[#55084] Selbu/ST: Hjelp til oppslag i Selbu-boka: Jon Gundersen (f. 1730)


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

'Selbu i fortid og nåtid' er lagt ut på nettet.Under gården Hoemsenan er Gunnar Jonsen (1702-40) navnt som bruker. Med Mali Arnsdtr. (1708-65) hadde han Jon (f. 1730) - født på Prestgarden, står det. Så står det: Se Nessmoen i Flora! Når jeg slår opp på Nessmoen finner jeg ikke Jon Gundersen og Gunhild Tørrisdtr. (f. 1733). Heller ikke hans sønn Jens Jonsen (f. 1775) og kona Mali Olsdtr.Er det noen som kan hjelpe meg med et raskt oppslag? Hvilke gårder finnes disse personene på? Takk for hjelp. Jeg må jo ha oversett noe, men vet ikke hva....Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Ja, det var den jeg mente. Så har jeg da lett og lett for å finne Nessmoen i Flora, men ikke funnet den.Takk for at du prøver å hjelpe meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har kanskje misforstått, men for meg så ser det ut som om man ikke kan søke i alle bøkene derfra. Det er bare bind. 3 og 4. Det er jo 5 bind, hvorav 1. bind er bygdehistorie, og bd.2-5 er gårdshistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.