Gå til innhold
Arkivverket

[#55096] Ole Nielsen Åndstad i Hadsel/Sortland d. før 1801.


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Michael Moum

Jeg søker opplysninger om Ole Nielsen død før 1801. Han bodde på Åndstad og hadde disse følgende barn. Ingeborg f. 1774, Doreth f. 1777, Ingeborg Marie f. 1780, Hans Jacob f. 1781Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Hei!Jeg var litt usikker på om det var Sortland eller Hadsel. De må nok være fra Hadsel da. Her blir hans datter Ingeborg døpt Lenke ingen navn på hans kone blir nevnt i kirkeboken i forbindelse med dåp. Håper noen vet noe om denne familien.Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåpen til Ingebor i 1774, 24.s.e.trin., v.side, 2 spalte, men her synes jeg det står Aangstad LenkeOm det er første barnet deres burde du vel kanskje finne vielsen deres i 1773/74, om de ble viet i Hadsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var da dumt. Jeg så det var noe rart, men skjønte ikke hva. Da ble de ikke gift i Hadsel 1772-74. Har sjekket fra slutten av 1771.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Til (10): Det er slett ikke umulig. I så fall het kona Martha Pedersdtr, og de gifta seg 16.01.1765. Ole og Martha på Jerpvoll fikk barn i 1765, 1768 og 1771, da er tre år passe avstand i tid til første barn hos Ole på Ångstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg har ingen flere opplysninger om dem. Forøvrig tror jeg det er lurt å ikke bygge for mye på navnelikhet. Ole Nilssen er omtrent det vanligste mannsnavnet på den tida. Vær også oppmerksom på at 15. juli 1759 blir 'Ole Nilssens kvinne fra Jerpvoll' gravlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Man må sjekke det opp mot andre kilder, eksempel ekstraskatten. har funnet noen Ole Nielsen så det er nok vanlig navn i Hadsel.Finner også en Oluf Nielsen Gulstad gifter seg 30/4 1756 med Maren Olsdatter Houe Lenke er kanskje hun som døde på Jerpvoll i 1759.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.