Gå til innhold
Arkivverket

[#55102] Nærøy,N.Trøndelag, beg. av 1800


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg har en Martha Sofie Olsdatter som giftet seg med Ole Rasmussen Tranaplass den 16 juli 1840, Mære, Sparbu. Hun skal være fra Nærøy, men jeg klarer ikke å finne henne født.Virker som om det mangler bøker? Er det noen som kjenner til Martha? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Wedde

Jeg fant vielsen i kirkeboka for Sparbu, Mære. Hun er 28 år, fra Nærøen og far heter Ole Nilsen: LenkeDvs hun er født ca 1812. Jeg har raskt kikket i de kirkebøkene som er lagt ut på nettet for Nærøy i aktuelt tidsrom, men har så langt ikke funnet henne der.Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Wedde

Og da fant jeg dåpen i kirkebok for Nærøy, Vikna: LenkeMartha Sophia, foreldre: Ole Nielsen og Nelle Flerenget.Jeg prøvde å kikke etter faren i Nærøy-bøkene, men fant ham ikke der. Det er vel mer sannsynlig det står noe om dem i Vikna-bøkene, men de har jeg ikke tilgjengelig.Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Faren Ole Nilsen Ryum og og moren fra Flereng, begge gårdene ligger i Vikna. På fars siden kommer du inn på von Aphelen, morens er Vikna og Leka.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Hei igjen, Anne! Vel overstått julaften! I ditt siste innlegg henviser du til von Aphelen,finnes det noe om denne slekten på nettet? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Det vil jeg anta at det sikkert gjør. Jeg fikk starten her fra bygdebøkene for Vikna og Nærøy. jeg kan godt sende deg det jeg har. Send meg en mail til anne.hildrum@chello.no så kan jeg sende de til deg. Da har du noe å søke etter på nettet.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.