Gå til innhold
Arkivverket

[#55117] Hvem er Kari Jacobsdatter (f 1871)på Røros


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg har noe jeg lurer på hvem Ole Andreas Høsøien f 1870 sannsynligvis født i Tolgens han var vel gift med den som jeg lurer på Kari Jacobsdatter f 1771 på Røros.Det som jeg lurer på er om hun er en Bendixsvoll.Jeg har tittet i Rb men jeg har noe problemer med å finne hennes aner da jeg er litt usikker på dette. I følge folketelling 1900 for 0436 Tolgen Ole A. Høsøien jernbanearbeider.Gaardbruker, selveier 1870Kari J Høsøien Husgjerning 1871 f Røros Barn: Bergitte O Høsøien 1894 Anders Olsen Høsøien 1896 John Olsen Høsøien 12061900Dette står på gården Lilleaakeren.Kan noen oppklare dette og hvem som er hennes foreldre.Har tro på at det kan være Anne Sofie Abrahamsdatter Sandnes ( 1832 ) gm Jacob Larsen Bendixsvoll ( 1824-1890 ) som står på side 275 i RB 5 ( gården Sandneset 67/1)+ side 308 ( Bendixvollen 132/271 )der står det nede på siden ei som heter Kari Jacobsdatter ( 1871 ) gm Anders Larsen Galåen ?Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Spørs om det er noe som er feil i Rørosboka da.At navnet Galåen er brukt i stedet for Høsøien på ektemann.Det er nå riktige foreldre Kari da som det også står i Rørosboka. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.