Gå til innhold
Arkivverket

[#55131] Skifte av nettleser.


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg vet ikke om dette er det rette stedet å spørre, men gjør det allikevel.Jeg har hele tiden brukt Internett Explorer og har slitt en del med heng på maskinen, særlig når jeg har flere programmer oppe. Har nå skiftet til Mozilla og synes det virker veldig bra, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg har begitt meg utpå, så håper noen datakyndige kan komme med tips.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Mange takk. Dette var en helt ny opplevelse for meg, men tenkte at det må være en hake ved det.Bare det enkle grepet med i zoome skriften, ja tenk for en hjelp for alle de som ikke ser så godt. Mulig den fantes på Internett Explorer, men du verden så mye bedre nettleser.Nå kan jeg som du sier, nyte det og det skal jeg.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Med Internet Explorer 7 (den seneste versjonen) kan du zoome i skriften og bruke faner, akkurat som i Mozilla. Denne nye versjonen gjorde det uaktuelt for meg å skifte til noe annet, i hvert fall for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Til lykke med Mozilla Firefox! Den er svært bra. Har aldri brukt Internett Explorer hjemme fordi jeg har Linux, men på jobben har jeg den. Du verden for en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Sæter

Mozilla Firefox fungerer utmerket til det aller meste. Det er noen sider som fungerer kun med Internet Explorer, som enkelte nettbanker, f. eks. Likevel; til daglig er Firefox kanonbra!Et annet tips: Dersom noen mangler office-pakken, prøv gjerne OpenOffice. Det er helt gratis, og fungerer minst like bra som Microsoft sin Officepakke.God jul! Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Øystein Bredal. Jeg lastet ned versjonen 7 av Internet Explorer, men den hjalp ikke på mitt hovedproblem, med heng, så jeg tok meg ikke tid til å sjekke ut de forskjellige tingene som fulgte med.Så til deg Arnfrid Mæland. Jeg har kun hatt erfaring med Internett Explorer, så det var vel derfor jeg ble så overrasket over hvordan Mozilla fungerte. Jeg skal ha Linux i bakhodet, men beholder nok den nettleseren jeg har nå.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensenn

Må vel si at jeg ikke har problemer med IE, så problemet kan vel så være maskinens konfigurasjon, like så mye som en nettleser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Sitter og leser denne tråden vha Opera. Funker helt prima til mine formål. Setter stor pris på 'lese e-post-funksjonen' bl.a. Når jeg skal skrive/svare, bruker jeg gjerne Mozilla Thunderbird.Men er ikke så fanatisk og kan skifte nettleser over til IE når det passer eller humøret tilsier det. Bruker bare IE7 på min andre hjemme-PC. Det går også bra. Dette er jo ikke akkurat noen casus belli, heldigvis. Det viktigste er å utfordre MS-monopolet. Det er også bra for MS-tilhengere.Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg bruker også Open Office, Mozilla Firefox nettleser og Thunderbird Mail, alt for Linux. Kan også nevne at det utmerkede slektsprogrammet GRAMPS, utviklet for Linux er gratis i likhet med all annen Linux-programvare og operativsystem.Nei, Microsoft bør vi holde oss unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Etter å ha lest innleggene kommer jeg på banen igjen. Jeg har ikke greie på program og den slags og hvorfor min pc har vært treg vet jeg heller ikke. Uansett nå fungerer alt knirkefritt med Mozilla og skjønner at jeg trygt kan bruke det. Etter å ha pløyd igjennom mange forskjellige tips på nettet, så kom jeg over denne siden Lenke.Kanskje andre kan finne tips der også.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.