Gå til innhold
Arkivverket

[#55138] Køhler-saken


Gjest Alf Heivik
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Jan Frode,Jeg ønsker å meddele at jeg aldri har ment du er en svindler, bedrager eller løgner. Du har påtatt deg et oppdrag av Køhlers etterkommere, som det kan se ut for er bedradd av sin forfar Alexander Hugo Køhler. Det er ikke å ta for hardt når jeg faktisk mener at AHK var en livsløgner. Han løy ikke ikke bare overfor de som lever etter han, men også overfor seg selv og overfor sine omgivelser i sin levetid; barn, hustruer, kollegaer, svigerser.Jeg kan være uenig i dine metoder, og er også skuffet over at du ikke kan innse at vi andre faktisk har frembrakt gyldige beviser for at Køhler faktisk ikke kan være identisk med Orth. Jeg tenker her bl a på det påståtte identitetsskifte og på fotobevisene.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg får av en eller annen grunn ikke lagt inn mitt svar til Per Helge Seglsten i debatten om Køhler? Hvorfor?Jeg driver ikke med lureri Per Helge. Jeg sier ikke at Hugo Køhler og Johann Orth er samme mann , men jeg har sagt at jeg pøver Å FINNE UT om de kan ha vært identiske.Når det gjelder Lora Alexandra Jørgensen har jeg trålet kirkebøkene i Stavanger og Moss Bysogn i tidrommet 1909-1915 idag med negativt resultat i jakten på å finne ut når og hvor hun døde.Kanskje adressebøker kan vise hvor Stentrykker Harald Jørgensen befant seg mellom 1908-1915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Jan Frode: Jeg kan til en viss grad forstå Per-Helges frustrasjon, uten å være enig med alt. Du sier at du, som andre, ser forskjellene i bildet (fotobeviset), og allikevel fortsetter du å prøve å bevise at orth og Køhler var samme person. Det gir ingen mening.At bildene av Orth og Køhler har hengt side om side hjemme hos Køhler-familien i kristiansand, styrker ikke bevisene for at de var en og samme person. Det er ikke sikkert Køhlerfamilien (beklager hvis jeg sårer noen nå)kunne nok om genetikk til å vite at øreflipper f.eks er arvelige, og frie øreflipper dominante.Hvis du i tillegg ser på malerier av Orths far, så ser du tydelig at han også hadde frie øreflipper. Ergo kan Køhler med sine manglende øreflipper umulig ha vært hans sønn.mvh Siw

bilete4043.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Det 'falt ut' en linje om at hvis det kan bevises at moren også hadde frie øreflipper kan det umulig o.s.v....Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nilsen

Benytter anledningen nå siden det er så få innlegg i denne nye tråden. Noen som kan forklare kort hva Køhler-saken egentlig dreier seg om - og hvorfor den er så interessant? Har søkt i Store Norske uten treff. Er dette kun en sak i DA? Blir jo litt håpløst å orientere seg når det er hundrevis av innlegg.Håper noen forbarmer seg over en uvitende sjel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Blir det ikkje svært tungvint om debatten skal føregå parallelt i to tema? Bruk den lange. Den er no overkommeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.