Gå til innhold
Arkivverket

[#55140] Torsten Ellefsen, f. i Sigdal - 1865 i Hurum


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

I 1865 oppholder han seg i Hurum: Lenke, men finner ham ikke i kirkebøkene for Sigdal som født eller konfirmert, ei konfirmert eller viet i Hurum. Mulig alder er feil i 1865 tellinga, litt rart det når jeg finner barna Martine født 26/12-1860 i Hurum og Edvard f. 26/11-1863 i Hurum.Jeg trenger også vielsen, for der vil det stå hvor kona Marte Eriksdt kom fra i SverigeEr det noen som kjenner til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette er muligens far hans i 1801: LenkeSom du ser har han en bror som heter Syver og i 1865 hadde de hos seg en brorsönn som het Syversen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette paret gift i Sigdal 27 des 1827, han fra Kolsrüd og 36 år gammel (passer med han over) og hun 23 år gammel. De er det förste paret i det nye kirkeåret (venstre side: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kopi fra kirkebok på FS: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100008250190&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke Mette Johansen döpt 7/7-1805 med foreldre Jon Ouensen og Ingeborg EllefsdtrHer er den eneste Jon Ouensen jeg finner i ft 1801, 19 åegammel ugift tjenestedreng på Velstad: LenkeHer er en Ingeborg Ellevsdtr 20 år: LenkeMen det er og en som er 26 år:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her fant jeg Mette i kirkeboka, hun var 'uegte': LenkeNederst til venstre. Mor Ingeborg Ellefsdtr Welstad, Joen Ouensen der tjener på Eken ble utlagt som barnets fader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

Ellev Syversen var f 1797, g 1827 m Mette Jonsd. f 1805 Hun var datter av Jon Auensen på Eikje og Ingebjørg Ellevsd. Velstad, De hadde ni barn: Syver 1828.Ingeborg 1830.Torsten 1832, til Hurum 1856.Kari 1834, g 1855 m Jan Erikson fra Eda i Sverige.Jon 1836, til Svelvik 1866.Jens 1839, til Oslo 1858.Marte 1842.Anders 1845, døde s. å.Anders 1848, døde s. å.Ellev Syversen døde som fattig 1849. Enka budde i Mettestua. Kilde Sigdal og Eggedal av A. MørchMvh. Olav Åge Strøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bare hyggelig å hjelpe. Derimot har jeg ikke vært istand til å finne Martha Eriksdtr og Torsten Ellevsens ekteskap verken i kirkebökene eller på FS. De må ha giftet seg et annet sted enn i Sigdal, jeg har gått igjennom kirkebökene fra 3 år för förste barnet til 2 år etter.Kanskje det står noe mer om dem i bygdebökene som Olav Åge Strøm har?God jul til dere og-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Olav Flott at du gjorde dette oppslaget for meg, der fikk jeg masse informasjon, så tusen takk.Samme sliter jeg med Kjellaug, finner dem ikke viet, men får lete i områdene rundt Hurum og Sigdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

Har dere sjekket innflyttede til Hurum? Hvis hun var svensk så er det vel ikke helt utenkelig at de kan ha gifta seg i Sverige. M.v.h. Olav Åge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.