Gå til innhold
Arkivverket

[#55144] Sask./Canada: Når døde Albert Chr. Schive og Berit Pedersdtr. Krokstad?


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Etter at Albert Christian Schive (f. 1844) pensjonerte seg i NSB som stasjonsmester på Reitan stasjon i 1910, dro han og kona Berit Pedersdtr. Krokstad (f. 1849) til Canada 'til børnene', som var utvandret tidligere. D reiste ut fra Trondheim 21. sept. 1910 med reisemål Weyburn i Saskatchewan. Ved folketellingen 1911 (Moosejaw i Sask. finner vi Albert Schive (67 år) og Bertha Schive (63 år) hos sønnen Albert.Men når døde de i Canada?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Richard Olsen

Hermod, I searched for the death records but did not have any luck. I will keep searching. If you contact the Saskatchewan Genealogy Society they would give you that information. Do a google search and you will find info on this society.Also, I found info on land settlements given to Albert and his 2 sons, Albert and Henry. You have to request copies to get the full details. I am not sure if there is a fee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Richard, for tipset. Det er svært mange baser å søke igjennom. For meg synes dette som et svært omfattende arbeid. Er det noen som kan foreslå (eller som er mer kjent med dette enn meg) et sted det vil være naturlig å prøve?Takk igjen, Richard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Hermod Moursund

Jeg må spørre om det er noen som kan hjelpe meg med å finne opplysninger om Albert og Berit i Canada og om deres etterkommere der borte. Selvfølgelig også om når de døde hvis det er mulig.Har prøvd å finne fram i det som er nevnt foran her, men jeg får det bare ikke til. Er vel for lite drevet i dette.På forhånd mange takk.Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.