Gå til innhold
Arkivverket

[#55151] Viktor Algot Eriksen, f 14.12.1894 i Oslo, sine svenske foreldre


Gjest Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Om du trykker på Family her så finner du i alle fall fedre -navn på både Karl Johan og Lavinia. Da kan det jo hende vi kan spore dem i Sverige også.Skal søke litt.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, nå svarer Jon og jeg nesten samtidig. Skulle nevne hvor ekteparet kom fra, men det blir dobbelt opplysning.Min manns aner kommer fra Stafnäs i Värmland, og der har jeg fått mye hjelp av slektforskere i Brunskog. Kan gi deg adresse til gode hjelpere der senere, om du ikke finner ut av dette før vi treffes på nyåret.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøvde et søk i 1890-tellingen for Värmland. Da kom jeg denne Lars Janson i Stäfnes, samme navn som far til Lavinia , men det kan vel finnes fler med samme navn: LenkeDu trenger nok oppslag i husforhørslengder og andre kilder.Ha en riktig god jul! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Larsdotter, Lavinia Piga (ogift kvinna)f. 5/2 1862 i Stavnäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 11/10 1878 från Fjäll Norra, Stavnäs, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 130Emibas emigrationsakt: Stavnäs S 1878 022Onormerade namnformer:Destinationsort: Oslo Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Jansson, Lars Johan Inhyse (gift man)f. 24/12 1832 i Högerud, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/6 1878 från Fjäll Norra, Stavnäs, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 94Emibas emigrationsakt: Stavnäs S 1878 013 Fredriksdotter, Anna Lisa Hustru (gift kvinna)f. 19/3 1829 i Stavnäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/6 1878 från Fjäll Norra, Stavnäs, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 94Emibas emigrationsakt: Stavnäs S 1878 014 Larsson, Alfred Son (ogift man)f. 10/12 1864 i Stavnäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/6 1878 från Fjäll Norra, Stavnäs, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 94Emibas emigrationsakt: Stavnäs S 1878 015 Larsdotter, Kristina Dotter (ogift kvinna)f. 21/12 1873 i Stavnäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/6 1878 från Fjäll Norra, Stavnäs, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 94Emibas emigrationsakt: Stavnäs S 1878 016 Larsdotter, Anna Dotter (ogift kvinna)f. 21/12 1873 i Stavnäs, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/6 1878 från Fjäll Norra, Stavnäs, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 94Emibas emigrationsakt: Stavnäs S 1878 017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Bor en Karl Johan Eriksson f 1867 i Stora Mellby. Han er også født der. Bor med sin mor Ingrid Eriksdotter f 1835 Søsteren heter Tilda Eriksdotter f 1865. Mor er enke. Plassen de bor på er Dragrumpan /Torpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Oi,oi - dette var da utrolig. Mens jeg har sittet og søkt på andre personer har jeg fått utrolig mye hjelp. Takk så lenge - jeg kommer tilbake!Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Takk Gunn, Hanne og Jon for god hjelp! Nå er personene inne i BK. Vi visste at Viktor, gift med min kones tante, hadde svenske foreldre, men ikke at hans mors foreldre også emigrerte til Norge. Ut fra faddere som jeg fant i forbindelse med Viktor og brorens Johns dåp hadde jeg mistanke om at det var Lavinias søstre som var faddere, noe ser ut til å stemme siden Hanne fant dem emigrert til Norge.Jeg ser jeg har mistolket datoen på Karl Johan og Lavilias vielsesdato oppgitt i forbindelse med Viktors dåp, jeg tolket 6-tallet som 11 (skrev feil 1 i (1)), og gjorde et for snevert søk i alle kirkebøkene i Oslo. At SF-søket feilet er mer uforståelig, nå spretter de opp, har trolig brukt et feil navn.Gunn, jeg tar kontakt, og så fortsetter jeg søket, Sverige er nytt land for meg, kanskje er det mer å finne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.