Gå til innhold
Arkivverket

[#55153] Slekten Johannessen


Gjest Sandra Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sandra Johannessen

Dette er første gang jeg dukker ned i min far sin slekt. Jeg vet lite, og trenger hjelp til det meste. Kan noen hjelpe meg? Min farmor het Borghild Severine Lekven (Johannessen senere), født 24.06.1912. Hun er funnet i kirkeboken ( Lenke ) Hennes far heter Svein (etternavn utydlig) og Hennes mor heter Bertha Johnsdotter. Begge født 1882. Der stopper det hele. Jeg vil gjerne vite alt. Synes det er vanskelig å tyde skriften. Hva er Svein sin stilling? Hvilke datoer er Svein og Bertha født? Hva heter deres foreldre osv.Noen som vil bruke litt tid på å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her har du nok Svein Hansen Övre Boge med foreldre i 1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f01241&gardpostnr=22&personpostnr=115&merk=115#ovre>LenkeFar: Hans Olai övre Boge f. 1849Mor: Guro f. 1848Her tenker jeg vi har Hans Olai 17 år gammel i 1865, han heter Eriksen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hans Olai Eriksens dåp, n° 153 venstre side: Lenke F. 9/11 og döpt 9/12- 1849 i Fusa (hörte under Os)Foreldre er Erik Nilsen og Brite Hansdtr Övre-Boga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra Johannessen

Hmm.. Dette ble komplisert for meg.. Så slekten het tidligere Eriksen? Spennende dette her.. Skal prøve å sette opp ett slektstre å se om jeg klarer å skjønne sammenhengen... (forvirret ungdom på 20 år her nå) Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette er vel Erik Nilsen sin dåp og födsel 5/2-1817 og 8/2- 1817(n° 9 nederst til venstre): LenkeForeldre Nils Eriksen og Marte Olsdtr Bouge (hun var nok hans förste kone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra Johannessen

Spennende. Har fått satt det litt mer sammen nå. Kan man finne ut om det er blod fra andre land inni bildet på denne måten? Finnes det bilder man kan lete opp?Finner du noe om Bertha Johnsdotter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra Johannessen

Min farfar, Borghild Severein sin mann, heter Hans-Rolf Johannessen, og er født i 1915. Hans foreldre heter Sigvald og Ragna, trolig Johannessen. Kan man finne noe om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

För i tiden var det ikke familienavn, men folk hadde farsnavnet sitt.1. Borghild Severine Sveinsdtr f. 1912Foreldre:2. Svein Hansen Övre Boga f. 18823. Bertha Johnsdtr Solheim f. 1882 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f01241&gardpostnr=9&personpostnr=54#nedre>LenkeBesteforeldre:4. Hans Olai Eriksen övre Boga f. 18495. Guro ? f. 18486. Jon far til Berta Jonsdtr7. Berta Jonsdtrs mor (har ikke funnet de enda)Oldeforeldre:8. Erik Nilsen övre Boga f. 18179. Brite Hansdtr f? ?Tippoldeforeldre:16. Nils Eriksen Boge f. ca 1792:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tror du bör sette opp en annen foresörsel om din farfar, for det er vel meget mulig at han ikke kom fra Vestlandet. Her er du på tjukkaste Vestlandet med folket til Borghild.Jeg har selv en god del fra Boga i Fusa, men det er lengre bak, så vi får se om vi kan få dine flettet inn her-:)Nå skal jeg se om jeg finner mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da tenker jeg at Hans Svendsen kom fra Kjöen, han er den eneste ved den alderen i Fusa: LenkeForeldra var Svein Svensen Kjöen f. ca 1816 og Kristi Thorbjörnsdtr f. ca 1827Mulig at vi finner Anna på Boge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er ekteskapet til Hans Svensen og Anna Monsdtr 31/3 1882: LenkeHans far Sven Svensen Kjöen og hennes far Mons Guttormsen Gjerde.Jeg har balt med dette i noen år-:) Det er virkelig hobbyen min og ettersom jeg finner lite og ingenting mer om mine egne aner, liker jeg å hjelpe andre-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er dåpen til Berthine Karine Jonsdtr (n° 13): LenkeFar gardbr. Jon Hansen og Martha Malene Andersdtr Gangstad (jeg er ikke helt sikker på at jeg har tydet gårdsnavnet rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Giftermål (n° 4) 3 juli 1868: LenkeUngkar John Hansen Havsgård f. 3/2 - 1830 og pike Martha Malene Andersdtr28/2 - 1849Hans far Hans Hansen Dypevig, hennes far Anders Olsen Gaukstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her har du Anna Monsdtr Gjerde med foreldre og sösken i 1865 (hun var mor til Svein Hansen): LenkeFar Mons Guttormsen Gjerde f. ca 1803, mor Marthe Hansdtr f. ca 1818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra Johannessen

Kommer tilbake litt senere i kveld.. Må ut å handle litt bare. Gleder meg til å se oppdateringer.. Tror du vi er i slekt, laaangt laangt tilbake? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.