Gå til innhold
Arkivverket

[#55158] Når døde Anna Knutsdatter Tellevik født 1811 død etter 1875 i Bergen


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Anna Knutsdatter Tellevik ble født 3. sept. 1813 på Romarheim i daværende Hosanger prestegjeld. Foreldrene hennes var Knut Askildsen og kona Anna Andersdatter som senere flyttet til Tellevik i Hamre prestegjeld. Anna giftet seg 1. gang 1838 med Magne Ellingsen Rød f. 1821 d. 1844 på Tellevik. Hun giftet seg 2. gang 1847 med Anders Ellingsen Rød f. 1819 d. 1852 på Tellevik. Hun fikk flere barn i sine 2 ekteskap deriblant datteren Brita Andersdatter Tellevik f. 1847 gift 1871 i Årstad med anglemaker Daniel Johannessen f. ca. 1848. De bodde i Bergen. Anna bodde i Tellevik i 1865 men i 1875 finner vi henne i Bergen boende sammen med datteren Brita og svigersønnen Daniel: LenkeProblemet er at jeg ikke kan finne Anna Knutsdatter Tellevik død noen steder. Derfor håper jeg at noen her på Digitalarkivet kan finne henne. Har sjekket døde i Hamre, Åsane, Årstad og Bergen uten å finne henne.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg merker meg at ikke Brita (Berta) og mannen Daniel heller er i Bergen i 1885. Jeg registrerer videre at Daniel er oppført med fødested Stavanger. Kan de ha flyttet dit, og tatt mor med seg?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.