Gå til innhold
Arkivverket

[#55161] Boletta Elisabeth Grønbechs foreldre, Brønnøy


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Boletta er født 18 des? 1822 (Kirkebok Brønnøy i Brønnøy 1820-1833) nr. 13. Og døpt den 25 des.1822. Foreldre er Lars Christensen Vedal, husmand og mor er Elsebe Gul... Sandvig. Skal det være Gulichsdtr? Kan noen hjelpe meg. Finner ikke disse personene . De er ikke gift, Boletta ser ut til å være 'Uekte' . Har sjekket diverse kilder på nettet men finner ikke Elsebe. Har noen informasjon om henne eller/og Lars Christensen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Tusen hjertelig ,det kan se ut til å være Julsdtr. Men Bolette var oppgitt som Larsdatter og ikke Arentsdatter, så jeg må se litt mer i kirkebøkene. Takk for hjelpen så langt. Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Steinset

Jeg tror det står under foreldre: Lars Christensen Vedal, enkemand, Elsebe Julsdtr Sandvig, pige.Finner en Elsebe Johanna Juulsdtr født i 1777 Vedal med foreldre Juul Johansen og Boletta Elisabet Hansdtr Grønbech. Men hun er eventuelt 45 når barnet blir født i 1822, men navnet på bestemora passer (oppkalling). Elsebe får også uekte barn i 1800 (Boletta Elisabeth) med Arent Eriksen (Svenøen), og et nytt uekte barn i 1806 (Jense Margretha) med Lorents Jensen (Skomo indre). Hvis det er samme person (Elsebe).Datteren under folketellingen i 1801 er den første Boletta som dør i 1804 på Rodal.Finner en Lars Christensen død på Skill i 1839 men Boletta er ikke nevnt i skiftet. Men han har vært gift flere ganger. Og kona kommer fra Vedal. Fra skiftet: Ane Johannesdtr ektefelle. Martha Larsdtr datter, gift, John Knudsen, 1.ekt. moderen var Beret Johnsdtr Christianna Larsdtr datter, 1.ekt. død. Lars Christian Jakobsen 11 år, barn av Christianna, hos faderen Jakob Johannesen, Wedahl. Christen Johan Jakobsen 2 1/2 år, barn av Christianna, hos faderen Jakob Johannesen, Wedahl. Ane Margrethe Jacobsdtr 8 år, barn av Christianna. Johanna Christence Jacobsdtr 6 år, barn av Christianna. Christine Angel Jacobsdtr 5 år, barn av Christianna. Benjamin Larsen 24 år, sønn, 2.ekt. Johanna Marie Larsdtr datter, gift, Ole Andersen, Svenøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Vel Rune, dette var mye å nøste opp i. Det kan jo se ut som om du har rett, pga av dette med oppkallingen.Jeg får se videre på det. Takks kal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.