Gå til innhold
Arkivverket

[#55164] Lesehjelp Sandar 1790-1800


Gjest Kristinn Hegna
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristinn Hegna

Det er noen detaljer her ved fadderne ved dåpen til barna av Johannes Jacobsen Berg og Gjøe Thorsdatter som jeg ikke klarer å få tak på - skriften er gotisk og alle vokaler ligner på hverandre og på r og n og s :-) Er det noen med godt blikk for sånt som har mulighet til å hjelpe meg?Det gjelder Peder født i 1800, midt på siden til venstre her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8225&idx_id=8225&uid=ny&idx_side=-101>Lenkeog Anne Johanne i 1803 nederst på høyre side her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Den 7. October. Tobakspinder Johannes Bergs og GiøeThorsdatters Søn /: fød den 29. Septemb:/ PederFad: Hanna Marie Peder Thorsens Enke. Ane Sørensdatter Melsom.Jeremias Andreasen. Ole Nielsen Gogstad. Niels Larsen Ask. Allefra Sandefiord. -*Den 3. Mart. Johannes Jakobsen Berg og Giøe Thorsdat=ters Barn /: fød den 12. Feb:/ Anne JohanneFad: Cathrine Berg. Anna Maria Waale. Petter Jakobsenfra Laurvig. Ole Thommesen Paust?? og Peder Bilovsen fra Sfrd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg må si jeg synes det er utrolig godt gjort å klare å lese dette, Ketil!Petter Jakobsen fra Laurvig er broren. Men hvem er Cathrine Berg? Jeg lurer jo på om hun er datteren til Jacob Johnsen fra dette skiftet [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=sk07071672&gardpostnr=1066&personpostnr=7695&merk=7695#ovre>Lenke som jeg nevner i debatt 550046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.