Gå til innhold
Arkivverket

[#55166] Johanne Engebretsdatter døpt 2 apr 1724 fra Dokketo i Hurum i Buskerud


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til Engebret Dokketo som døper datteren Johanne i Hurum 2 apr 1724? Jeg finner ingen gård Dokketo i Hurum i FT 1801 og har intet patronomykon på Engebret.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8424&idx_id=8424&uid=ny&idx_side=-63>LenkeRegner med at det er samme Johanne som gifter seg 16 okt 1746 i Hurum med Herlog Hansen fra Holstad i Ås, Akershus (nederst på venstre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg sittet og prøvd på FS med mange vanlige fornavn, men kun funnet et barn til: Karen døpt 4/8 1720 Hurum, Engebret Dokketo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Går litt fort. Det er 2 Engebret Andersen samtidig i Hurum. En gift med Live Knudsdt. 27/2 1716 (trol.4/1)Strømmen og den andre er gift med Elen Jonsdt. 1/3 1716. En Anne ble født på Tronstad eie og dpt. i 1717 i Hurum og da er foreldrene Engebret Andersen og Elen Jonsd. Så langt synes jeg det kan se ut som om Elen er moren til Dokketo-barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.