Gå til innhold
Arkivverket

[#55168] Foreldre til Carl Fredrik Sundt og hans hustru? De bodde på Øren på Røros 1865


Gjest Jan Kåre Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Kåre Larsen

Søker foreldrene til Carl Fredrik Sundt f. i Levanger ca 1808. Søker samtidig foreldrene til hans hustru Lucie Andersdtr f. ca 1822 på Røros.Jeg tror ikke Sundt-navnet stammer fra Levanger?Her er de i 1865: LenkeMvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Tusen takk, Astrid. Da er vel Mattias Jonsen Sundt her i 1865: LenkeSkjønner ikke at Carl Fredrik Sundt er satt opp som født i Levanger i 1865 tellinga?Mvh Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Dette tar jeg ut fra Rørosbok bind 4 hus nr 383b side 612 Den første busittereren her var Karl Fredrik Mathiassen Sundt født 1814 død 1875 gift med Lusie Andersdatter Kojan f 1824 død 1882.Disse hadde 7 barn: 1.Anders 1848 2.Kristoffer 1852 gift i Haltdalen med Gunild Drøivold og tilsatt som banevokter,3 Mathias 1856,4. Marie 1857,5. Berit Kjerstine 1860,6.Karen Lusie 1865 7.Jon født 1862 gift 1893 Ingeborg Svendsdatter Bonde utflyttet til 1900 senere bosatt på Kongsberg Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Hei Rolf Magne, og takk for hjelp. Kanskje vi kan finne foreldrene til Karl Fredriks hustru: Lus©ie Andresdtr Kojan f.1824?Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Ja, jeg så han Astrid. Lenke i (4). Går litt fort i svingene her :-)Tror jeg oppretter en ny tråd på Kojan slekta.Tusen takk.Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Tror Berit Steffensdatter er Berit Steffensdatter Qvax født 1794 - 1883 i Fattighuset ( Røros ) Hun skal være Matias Jonsens Sund(t) s andre kone i 1838 ) han hadde 5 barn i dette ekteskapet. Kilde Rb 4 side 180 (hus nr 118 ). Kan dette være være riktige opplysninger ? Det vil da si at det er Malena Fredriksdatter som er mor til Carl Fredrik Matiassen.Dette må sjekkes opp! Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

De 5 barna som han skal ha hatt med Berit Steffensdatter må alle være leiermål. Se her på Gunnhild Maria nederst til høyre: LenkeHan er GIFT mann fra Levanger og hun Pige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det kan jeg ikke svare på. Jeg finner dem ikke gift eller Carl Fredrik døpt i kirkebokavskriftene til Hogne Holst. Så også gjennom noen år med konfirmerte uten å finne Carl F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg finner heller ingen Malena Fredriksdatter i 1801 Røros. Mathias Jonsen må vel da være flyttet til Levanger/Skogn, ha giftet seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Vielsen 16 mai 1806 nr 2 til høyre:Lenkeunge Karl Mathis Jons: Sund (?) med Pigen Ane Friedrichsd. Levanger. Den første forloveren er Hendrich Floer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Da er det jo slik at Carl Fredrik ble døpt på Levanger.Da er jo en del oppklart ang det som har med Levanger å gjøre. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Første kone het Anne Malene Fredriksdatter. Det står mye i kolonnen lengst til høyre ved vielsen i 1838 (ministerialboka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.