Gå til innhold
Arkivverket

[#55170] Jevnaker


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

Hei Ei Hilda Olava blir født og døpt i Jevnaker Kirke f. 21/9-1908 og døpt 22/11. Foreldrene er Hans Martin Pedersen og Marie Kristiansen (Kristiansdatter). Noen som har peiling hvor disse foreldrene er gift/født. Takknemlig for svar.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Svein... har ikke svare, men legger til - Kildeinformasjon: Oppland fylke, Jevnaker, Ministerialbok nr. 11 (1902-1913), Fødte og døpte 1908, side 52. og Permanent side- Lenkehilsen Egil. ( sønn av fr. Edvardsen født 'her' i 1911 ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Jeg er svært takknemlig for at noen svarer. Jeg er nok klar over noen av disse fødslene, men for å få bekreftet at det er den riktige Hans Martin og Marie er jeg nøyd til å finne giftemåler. Er det noen som finner det mon tro. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei igjenJeg er svært takknemlig for alle svar som kommer inn. Det er jo den berømte nåla da å finne giftemålet til disse to. Uten den så tror jeg det vil bli vanskelig å plukke ut de riktige personene. Jeg skulle ha vært den personen typt takknemlig som kunne finne giftemål og andre betydningsfulle opplysninger om disse to. Finns det noen bygdebøker for Jevnaker? Det går jo visse rykter om at hun (Marie) skulle være fra Sørum og han (Hans Martin) fra Gjerpen området, men det betviler jeg, det er vel mye som taler for at de er fra Jevnaker.Fortsatt er jeg velid intressert i om noen klarer 'biffen' med å finne giftemålet.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kom over dette temaet da jeg skulle tömme innlegg i korga mi. Har du kommet noe lengre? Jeg har sjekket innflyttede i Jevnaker og ingen av dem er â finne der. Fikk de flere barn? Har du funnet han i ft 1900? Han kan ihvertfall ikke stâ med begge fornavn der. Dersom du har flere barn,kan det være interessant â se hvor de ble födt og hvem fadderne var.Ser jo at Hans Martin var f. i 1872 og da er det kun en kandidat pâ FS fra östlandet: Hobol i Östfold. I kirkeboka nederst til venstre: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Hobøl, Ministerialbok nr. I 4 (1865-1877), Fødte og døpte 1872, side 55. Permanent sidelenke: LenkeDenne Hans Martin (og uten Martin) finner jeg ikke i ft 1900 for Hoböl. Enten er han död eller og flyttet vekk derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.