Gå til innhold
Arkivverket

[#55175] Moe, Skafså, Barsgaard


Gjest vidar røhne nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest vidar røhne nilsen

I 1900 tellingen er bruker Tor Gundersen gift med Jorand Halvorsdtr, i 1891 tellingen er han gift med Margit Å Barsgårdsteviten, hun er også mor til hans barn frem til 1890, men kirkebøkene jeg finner på nett slutter da, hva med barn født 1892, 1895, 1897, 0g 1899,- hvem er moren, når døde margit og når giftet han seg med Jorand Halvorsdtr er det noen som kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg dåpen til Gunnar ( gunder) Torsen 1882 i Mo . f. 21 sep , døpt 5 nov.Se dåp nr 25 venstre side i kirkeboka:Far Tor Gundersen og mor Margit Aa.. Bra lesbar i 150%forstørrelse. LenkeSkal se om jeg kan finne ut når Margit døde?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg har ikke greid å finne dødsfallet til 1. hustru Margit i kirkebøker, heller ikke vielse nr. 2. Jeg lurer likevel på om ikke dødsfallet kan ha vært før datter som ble døpt Margit ble født. Se folketelling 1900. Det kan være hun er kalt opp etter en avdød mor,som første barn i annet ekteskap. Dette var en skikk som vel var vanlig på den tiden.Det skulle i så fall bety at de siste døtre i 1900 telling Margit og Anlaug er døtre i 2. ekteskap?Skal se litt om det er mulig å finne digitale kirkebøker fra denne tiden omkring 1897?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Beklager, den siste opplysningen må nok være feil. Ser at denne Margit kalles Jensdatter og Tor Gunnarsen , selv om Gunder og Gunnar brukes om hverandre er nok dette feil ektepar.( Innlegg 6)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidar røhne nilsen

takk for all velvillig hjelp, men alle disse opplysningene hadde jeg fra før, Kirkebøkene, (enten det er klokkerbøker eller ministerialbøker )som finnes på nett slutter 1890 ( så vidt jeg kan finne ut av), mitt spørsmål for å pressisere det er ganske enkelt Kan noen hjelpe meg med opplysninger for perioden 1890 til 1900, hvem er mor til de barna som da ble født? når giftet Tor Gundersen seg med Jorand Halvorsdtr??Mvh vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Bekhus

Iflg. bygdeboka (S.Marvik: Mo bygdebok):Fyrste kona til Tor, Margit Ånisdtr døde i 1894. Ho er mor til 6 barn fødd før 1890 og mor til Anne f.1892 og Gunhild f.1894 død same år.Tor gifter seg i 1896 med Jorunn Halvorsdtr og dei har barna Gunhild f.1895, Margit f.1897, Anlaug f.1899, Berta f.1901 og Halvor f.1904.Helsing Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.