Gå til innhold
Arkivverket

[#55200] Søger 'Jakob Schanche' fra 'Risør' i Norge - f. 12.10.1863


Gjest Thomas Retsloff
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Retsloff

Da jeg er ny i dette forrum og hidtil kun har arbejde med Sverige, Tyskland og Danmark beder jeg om starthjælp på dette norske forum. Jeg søger oplysninger om ovennævnte person, som blev gift med min oldefars søster 'Agnes Marie Hamberg' i Helsingør ca. 1891. På det tidspunkt havde han taget sin mors efternavn (='von der Lippe') Hvordan kommer jeg igang med at søge i f.eks. kirkebøger eller folketællinger? Venlig hilsen Thomas Retsloff Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Folketellingen 1865 for Risør (Østerrisøer) viser at Jacob (Jocob) v. d. l. Schanche var sønn til 'Præst og Catheket' Hans S. Schanche og hustru Pauline: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Retsloff

Hej Oddbjørn Mange tak for hjælpen. Jeg har nu siddet hele eftermiddagen og fundet ud af at I har virkeligt gode søgemuligheder i Norge. Det er meget hurtige svartider der gives og datamængden er jo enorm. Jeg har nu foreløbigt - dels med din hjælp - fundet hvad jeg søgte efter. God jul og godt nytår Venlig hilsen Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Hei Thomas! Jo da, våre søkemuligheter er etter hvert blitt meget gode. God jul og godt nyttår til deg også! Vennlig hilsen Oddbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.