Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Thomas Retsloff

[#55200] Søger 'Jakob Schanche' fra 'Risør' i Norge - f. 12.10.1863

Recommended Posts

Gjest Thomas Retsloff

Da jeg er ny i dette forrum og hidtil kun har arbejde med Sverige, Tyskland og Danmark beder jeg om starthjælp på dette norske forum. Jeg søger oplysninger om ovennævnte person, som blev gift med min oldefars søster 'Agnes Marie Hamberg' i Helsingør ca. 1891. På det tidspunkt havde han taget sin mors efternavn (='von der Lippe') Hvordan kommer jeg igang med at søge i f.eks. kirkebøger eller folketællinger? Venlig hilsen Thomas Retsloff Danmark

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddbjørn Johannessen

Folketellingen 1865 for Risør (Østerrisøer) viser at Jacob (Jocob) v. d. l. Schanche var sønn til 'Præst og Catheket' Hans S. Schanche og hustru Pauline: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er Jacob von der Lippe Schanches dåp i kirkeboken for Risør (se nr. 76): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thomas Retsloff

Hej Oddbjørn Mange tak for hjælpen. Jeg har nu siddet hele eftermiddagen og fundet ud af at I har virkeligt gode søgemuligheder i Norge. Det er meget hurtige svartider der gives og datamængden er jo enorm. Jeg har nu foreløbigt - dels med din hjælp - fundet hvad jeg søgte efter. God jul og godt nytår Venlig hilsen Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Thomas! Jo da, våre søkemuligheter er etter hvert blitt meget gode. God jul og godt nyttår til deg også! Vennlig hilsen Oddbjørn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive