Gå til innhold
Arkivverket

[#55213] Kunstner Hjalmar Anthony Tønsberg f ca 1900-20


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Finner ikke ut hvor han kommer fra eller hvor han er begravet. Han skal være født ca 1900-20. Vet han bodde i Øvre Langgt 55. Kan noen hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette forsidebildet i Borreminne skal være en akvarell av Hjalmar Anthony, klikk på bildet så får du det i forstørrelse. Lenke Har ikke greid å finne mer om kunstneren i farten, men kunstnerleksikon burde være en mulighet. Riktig god jul! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Robertsen

Undertegnede bodde i huset tvers over gata i en del år. Hjalmar hadde en datter, mener å huske at hun het Jorunn. Kanskje hennes klassekamerater vet hvor Jorunn bor hen nå. Det vil ta litt tid å få vite det. Kommer tilbake senere hvis jeg får napp.nvh Arne Robertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Arne. Det er en av barnebarna hans som lurer. De vet ikke hvor han kommer fra? Husker du hva kona het kansje det syår noe i vielsen? Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Løfter frem dette tema igjen. Han var gift med denne damen i Horten Astrid Anthony 2009 1892 2802 1996 052 00 042 Horten Horten HortenSenere med en dame i Tønsberg. Jeg finner ikke vielsene??Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Siden han er kunstner kan han jo ha fått Anton om til Anthony?? Har fått fødtselsdatoen av kirken nå. Født 3 Nov 1894, vet ikke hvor av hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Er det noen som har en bok om kunstnere der det kansje står noe om hvor Hjalmar ble født. Eller kjenner til hvor han ble gift. Her er kona Karin. Karin Anthony født 0908 1909, død 1906 1984 Tønsberg nye. Eller hvor noen av konene ble født? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Føste kona er begravet i Horten, så de har vell kansje en forbindelse dit. I vielsene fant jeg en Antoni Thoresen f 21 Nov 1875. Det står at han gifter seg for andre gang, med Olufine Olsen. I 1900 er han ugift å jobber på Varløs i Botne. Han var jo 19 år i 1894, kan han være faren??? Jeg ser meg snart blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at Hjalmar kan ha kommet fra Østfoldsiden? Det finnes et par karer med Hjalmar til fornavn som kan passe med alder på den andre side av fjorden i 1900? LenkeEtternavnet kan han jo som kunstner ha endret.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

God morgen Gunn. Det kan jo abselutt tenkes. Skal sjekke han mot kirkeboken. Han skal være født 94. Jeg skjekker. Takk for tips. Utrolig vanskelig denne saken her. Har vært gjennom kirkebøker i Botne, Borre, Horten og Tønsberg (vielsene og dåp) men ser han ikke. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Har vært på bibloteket i dag, fant ut at Karin Anthony het Hansen. Dr bodde i Øvre Langgt 34. Hun var frisør i Tønsberg. Er det noen som kan hjelpe meg å finne foreldrene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Fikk telefon fra en kar i dag som hadde vært i kontakt med kirke kontoret. Der fikk han opplyst at Hjalmar skal være født i Drammen. Men jeg finner han fortsatt ikke? Noen som kan hjelpe? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Hva med denne: Hjalmar Martinius f. 3. november 1894 Tangen i Strømsø, med far former Antoni Guttormsen: Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Tusen tusen takk Randi. Det må jo være han. Martinius navnet viste jeg ikke om., men min oldefar brukte heller ikke sitt mellomnavn. Nå skal jeg kose meg videre. Takk igjen. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Så er han dønn vekk. Kan det være disse nedenfor, evt at far er død er gift på nytt??Karl Kristians. m b hf g Muremester 1852 Sverige n s 11104 Regine Kristians. k b hm g 1859 Nedre Eker n s 11105 Karl Johan Kristians. m b s ug 1885 t n s 11106 Kristian Kristians. m b s ug 1888 t n s 11107 Martin Kristians. m b s ug 1893 t n s 11108 Hjalmar Kristians. m b s ug 1894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, dette var ikke lett. Jeg har søkt på alle mulige Hjalmar navn f. ca 1894 og ikke funnet noen passende kandidat f. i Drammen?Det er vel denne familien du har festet deg ved med mor Regine og en sønn Hjalmar i passe alder? LenkeI så fall feil fødested på sønnen, men det går vel an å finne ut noe ved søk i Ø. Eiker.Fortsetter å lete litt. Noen Antoni Guttormsen finner jeg heller ikke i 19oo . Men som du sier, han kan jo være død før?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Takk Gunn Fant Antoni Guttormsen død 28 Mars 1895 i Tangen i Strømsø. Har prøvd å finne ut fødtselen på de tre yngste barna for å bekrefte at det er rett hjalmar og Regine. Men finner dem ikke.Er så takknemlig for all hjelp. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Gunn,Det er Regine som skal være født i Øvre Eiker. Barna er født i t(ellingskretsen), dvs. Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.