Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#55221] Hvem kan tyde for meg hvem foreldrene er?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hvem kan hjelpe meg å tyde hva som står om Lars Jonsens dåpsdato og hvem foreldrene var? LenkeJeg takker for mulig hjelp her!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stein Ole Kjær

Hvilke kirkebok er dette? Kan hende det er letterer å hjelpe når en kan gå inn i sleve boka.Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Lars JohanFødt 6. eller 16. august 1844, døpt 8. september.Foreldre: John Larsen [...], Christine Isaksdt. HertsvigJeg er usikker på de tre(?) bokstavene markert med [...]. Konfirmasjonen gir sikkert mulighet for kontroll, men uten permanent sidelenke, som gjør det mulig å bla i kirkeboka, er det uvisst for meg hvilket prestegjeld det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stein Ole Kjær

Det var disse bokstavene som Kristian skriver som gjorde at jeg gjerne ville se hvilke bok/prestegjeld dette er. kan være god hjelp i både å kunne se hvordan presten har skrevet ellers og som Kristian sier, kunne evt. sjekke konfirmasjonen.Stein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stein Ole Kjær

Etter å ha sett på konfirmasjonen så er jeg neimen ikke sikker på etternavnet til faren. Jeg klarer ikke helt å tyde dette. Ser en litt lenger ned på konfirmasjonssiden så står det Larsen skrevet på en helt klar og tydelig måte. Det nærmeste forslaget jeg kan finne er Lassesen!!! Fødested ser ut til å være Herkvik. Her er konfirmasjonen: LenkeStein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Charlotte Hagen

Tror kanskje det kan stå 'John Lassesen/Lassersen' jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Tverå

Jeg mener også det står Lassesen. Ved konfirmasjonen ser vi videre at fødselsdatoen er 6/8-44 og at mora heter Christine Jacobsdtr.Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Gården er Hersvik, Vilnes sogn i Askvoll prestegjeld.Far John Larsen mor Christine Jacobsdatter.Kanskje Lars Johnsens bror i 1865 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

I dag hører Hersvik til Solund. 'Hersvik sogn (Solund) ble opprettet fra 8 gårder av Vilnes sogn under Askvoll prestegjeld og en gård av Øn sogn under Hyllestad prestegjeld'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Endelig tilbake! Den jeg leter etter er far til Kristine, Lars Johan Johnsen, født i Hersvik, Askvoll, Sogn og Fjordane ca 1844.Mvh.Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Jeg glemte å si at Lars Johan Johnsen ble gift 28.12.1877 med Guri Johannessen fra Vikøyri, Vik, Sogn og Fjordane.Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive