Gå til innhold
Arkivverket

[#55221] Hvem kan tyde for meg hvem foreldrene er?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Lars JohanFødt 6. eller 16. august 1844, døpt 8. september.Foreldre: John Larsen [...], Christine Isaksdt. HertsvigJeg er usikker på de tre(?) bokstavene markert med [...]. Konfirmasjonen gir sikkert mulighet for kontroll, men uten permanent sidelenke, som gjør det mulig å bla i kirkeboka, er det uvisst for meg hvilket prestegjeld det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Det var disse bokstavene som Kristian skriver som gjorde at jeg gjerne ville se hvilke bok/prestegjeld dette er. kan være god hjelp i både å kunne se hvordan presten har skrevet ellers og som Kristian sier, kunne evt. sjekke konfirmasjonen.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Etter å ha sett på konfirmasjonen så er jeg neimen ikke sikker på etternavnet til faren. Jeg klarer ikke helt å tyde dette. Ser en litt lenger ned på konfirmasjonssiden så står det Larsen skrevet på en helt klar og tydelig måte. Det nærmeste forslaget jeg kan finne er Lassesen!!! Fødested ser ut til å være Herkvik. Her er konfirmasjonen: LenkeStein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Jeg mener også det står Lassesen. Ved konfirmasjonen ser vi videre at fødselsdatoen er 6/8-44 og at mora heter Christine Jacobsdtr.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I dag hører Hersvik til Solund. 'Hersvik sogn (Solund) ble opprettet fra 8 gårder av Vilnes sogn under Askvoll prestegjeld og en gård av Øn sogn under Hyllestad prestegjeld'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Endelig tilbake! Den jeg leter etter er far til Kristine, Lars Johan Johnsen, født i Hersvik, Askvoll, Sogn og Fjordane ca 1844.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.