Gå til innhold
Arkivverket

[#55223] Hjelp til tyding av kirkebok, Niels Taraldssøn og Margareta Kierstina Olsdtr.


Gjest Ailin Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei, leter etter opphavet til Niels Taraldsson f. ca. 1759 i Bergen, og Margrata Kierstina Olsdtr. f. ca. 1764. Disse skal være gift i ca. 1792, og i den forbindelsen kom jeg over en scanna klokkerbok i fra Berg og Torsken år 1793.Problemet mitt er at jeg ikke er noe flink til å lese disse gamle skriftene, men det kan jo være nyttig info å hente om jeg får hjelp til å tyde hva som står der.I den midterste delen, som jeg tror omhandler dem, mener jeg at det står i setning 2: ungkarl Niels Taraldssøn og videre navnet til Margareta i neste setning. Men er det noen som kan tyde alt som står der i denne delen? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Ailin'Mandagen de 31 december blev ungkarel nils taralsøn ægteviet Med pigen Magreta kierstina olsdatter efter tredie gans udlysning'.Hei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei Mette! Så det var altså ikke noe mer enn det...hehe...javel, da sto det ikke noe 'nytt', som jeg ikke visste fra før av! Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.