Gå til innhold
Arkivverket

[#55231] Niels Taraldsen dpt 1756, korskirken i Bergen


Gjest Ailin Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei! Har funnet en av mine aner Niels Taraldsen som døpt i Korskirken i Bergen, sønn av Tarald Nielsen og Maria Jacobsdtr.Jeg er ikke kjent i Bergen i det hele tatt, er det noen som vet hvor denne kirken har vært/evt er? I merknaden etter døpt står det også på Niels: 'i skudev.' kan dette ha noe å gjøre med selve plassen for sognet eller, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Lenke til dåpen [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=dp12011668&gardpostnr=11282&personpostnr=32168&merk=32168#ovre>LenkeHer ser du Korskirken nede midt på bilde. I venstre bildekant det en gang så berømte Fisketorget LenkeDette kartet viser både Skuteviken og Vågsbunnen hvor Korskirken er merket med et 1-tall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei, takk for all hjelp!Da har jeg forstått det slik at korskirken lå sånn ca i dagens sentrum av Bergen, og at Skuteviken ikke ligger så langt i fra selve Bergens sentrum det heller...Blir litt lettere å lete videre, da man vet sånn ca. hvor man er i terrenget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.