Gå til innhold
Arkivverket

[#55234] Hvem er aner til Anders Ingebrigtsen Wintervoll ( 1768-1808 ) på Røros


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Lurer på hvem som er foreldre og besteforeldre til Denne Anders Ingebrigtsen Wintervoll ( 1768-1808 ) han tok vel navnet Kojedal når han festet gården Kojedalen(132/191)Side 453 Rørosbok 3.Han ble gift med Sofie Olsdatter Guldal (1763- 1808). Han skal være fra Vintervollen. Kan noen hjelpe meg å finne ut av dette ? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ingen passende Anders blant døpte på Røros i 1768, men den 14. juli 1765 hadde Ingebrigt Vintervold sønnen Anders til dåpen. Faren er vel identisk med Ingebrigt Andersen Vintervold som ble viet på Røros 6. juli 1764 med Marite Andersdatter Dalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg finner ikke denne Ingebrigt i Rb 5 i hvertfall.Hvilken av disse Vintervoll gårdene han stammer fra da? Er det mulig at Ingebrigt Andersens foreldre da blir disse?Anders Jacobsen Vintervoll 1700-1776 gm Maren Rasmusdatter 1689-1765 ( Vintervollen 62 Brn 1-3 ) Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ingebrigt må være sønn av Anders Solandsen og Karen Rasmusdatter Vintervold, døpt 1/1-1737. Foreldrene ble gift i 1736.Karen var i sitt første ekteskap gift med Ingebrigt Erichsen. Ingebrigt er altså oppkalt etter moras første ektemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Anders Solandsen var sønn av Soland Lassessen (ca 1669-1743) og Anne Cathrine Andersdatter (1696-1744), datter av Anders Kieldsen og Anne Fastesdatter.Se også RB 5 side 347.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Det burde jeg vel ha tenkt meg at jeg havnet på Orvos ( Nyplassen)hvorfor det er nemt at Anders er fra Vintervollen er vel en feil da. Det er vel Mora som er fra en av Vintervollgårdene så det er vel det som er forklaringa på dette i Rørosboka 3. Anders kone Sofie Guldal finner jeg vel i Rb 4 en plass. Takk for hjelpa og oppklaringa av dette: Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.