Gå til innhold
Arkivverket

[#55259] Postkort med buss. Fra Rogaland ?


Gjest Harald Heier
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Heier

Hei, Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe med med å slå fast hvor dette motivet kommer fra ? Bak på kortet står det et stempel med : Olaf Ellingsen, Stavanger.Er det noen som også vet hvilket selskap bussen kommer fra ? (Hvis det er en vanlig rutebuss).mvh Harald Heier

bilete4005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Paulsen

Jeg lurer på om ikke dette må være et foto fra Vikeså i Bjerkreim. En buss på vei oppover de lange Vikesåbakkene (nåværende E39) i retning Sandnes/Stavanger. Isåfall er det kanskje skorsteinen til meieriet/ysteriet vi ser i bebyggelsen nedenfor. Jeg tipper at det er fra 1950-tallet. Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Heier

Hei, Takk for svar. Dersom ingen andre lokalkjente har en annen formening om hvor det er, satser jeg på at du har funnet stedet.mvh Harald Heier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det er dumt av meg å mase, men det er vel ikke helt samme fasongen på denne bussen og den i 49414 likevel, motorkassa på denne er vel noe flatere oppå og den har kanskje et utstikk foran på taket hvor steds-anvisningen vises, egentlig litt likt snuten på en Scania, men de hadde vel kanskje ikke snute-busser? Er den et hakk nyere enn den i 49414?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.