Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hanne-H. Ihlen

[#55261] Hans Nyhus 1873 - 1946

Recommended Posts

Gjest Hanne-H. Ihlen

Leter etter opplysninger om min grandtantes mann Politibetjent Hans Nyhus f. 11.4.1873 - d. 21.12.1946 fra Brevik området. Intr. i alt vedr.han. Mvh Hanne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Hadde vært greit å vite hva din grandtante het,og eventuelt hvor de bodde ? Det er jo ikke sikkert Nyhus er døpenavnet hans.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Så også den Hans Nyhus,men han er jo ikke politi men cellulosearbeider! Mulig han tok politiutdannelse senere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Er det han som gifter seg for 2.gang her i Brevik i 1923? Nr.14:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J. Engmo

Da er det vel han som blir døpt her i Bamble 13.07 1973,foreldre Nils Jonsen og Aase Andrea Kristiansdatter (litt utydelig skrift,men tror iallefall det er det det står)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne-H. Ihlen

Beklager at jeg kom med litt lite informasjon - gikk litt raskt ser jeg. Prøver igjen; 'Politibetjent Hans Nyhus f. 11.4.1873 - d. 21.12.1946 bosatt siste årene i Skotfoss. Var gift med min grandtante Agnes Olsen f. 5.3.1883 d. 12.2.1972. Vet at Hans var gift tidligere og har en sønn fra dette ekteskapet, men vet intet vedr dette ellers. Barnløst i 2.ekteskap. Intresert i alt som har med Hans å gjøre. Takker for dåpen og 2.ekteskap, dette stemmer, er litt mer usikker på folket. 1900 i Bamble da jeg har opplyst fra familien at han kun hadde en sønn, men her har han tre! Liten nøtt! Takk for hjelpen - tar gjerne i mot mer om noen har! Hanne Mvh Hanne

bilete4007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Ved dåpen til Haakon Andreas i 1895, er far Hans Nicolai Nilsen Nyhus,så det er nok han som er i lenken til Kristian (3) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne-H. Ihlen

Takk for det, jeg har funnet de to andre guttene Øivind Konrad og Torleif Nikolai også, er ingen tvil om at han hadde flere barn nei. Da har jeg kommet et stykke videre med denne delen. mvh Hanne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne-H. Ihlen

Den så jeg,men prøver nå å finne disses første ekteskap. Det var noe vanskelig, hun står jo oppførst som østfolding - fra Fredrikstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne-H. Ihlen

Hans Nicolais første ekteskap finner jeg ikke. Men hadde vært artig om det fantes noe på hans barn - Øivind Konrad f. 1897, Torleif Nikolai f. 1896 og Haakon Andreas f. 1895. Alle registert født i Bamble. Noen som vet noe om disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive