Gå til innhold
Arkivverket

[#55262] Peder Kristiansen, Ringsaker 1869


Gjest Hallvor Engen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvor Engen

Jeg er litt nybegynner når det gjelder å tyde kirkebøker. Så jeg prøver å forstå hva som står om Christian uekte sønn av Peder Kristiansen og Oline Nilsdatter fra Tande. Siden jeg ikke kan finne de igjen i folketellingen fra 1865. Farens oppholdsted klarer jeg ikke å tyde, Sakreie? er det et sted? Noen drevne som kan hjelpe med å tyde oppføringen i kirkeboken? Eller som har andre gode tips om hvordan jeg finner de igjen?Ligger her: Lenke(tredje fra toppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Enkem[ann] Peder Kristiansen JahrenDet er kvinnens tredje uekte barn, se også barn nr. 123/1855 og nr. 56/1862. Mannen har også et uekte barn fra før, hvis mor var ei Ingeborg Pedersdatter. (Se ytterste høyre kolonne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Tja, om det står 'Jahren' eller 'Jahreie', blir kanskje hipp som happ. Det er vel antakelig snakk om Peder Kristiansen, 38 år, enkemann og tømmerhugger i Jarenstua i Veldre sogn i Ringsaker prestegjeld ved FT1865: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Hei Hallvor! Peder Kristiansen var min tipp-tipp oldefar, hvis du er interresert kan jeg godt hjelpe deg med informasjon, men forstår godt hvis du vil granske selv. Det er jo det som er mest givende. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Hei igjen ! Hvis du nå skulle være interessert får vi komme tilbake til det etter nyttår,for nå reiser jeg til fjells. Har det meste om Peder, hans aner og etterkommere. Fortsatt God Jul og Godt Nyttår!Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Vegard Engen