Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Kåre Larsen

[#55265] Marit Olsdtr Salve f . ca 1772. g. med Anders Chr. Kojan på Røros. Søker aner

Recommended Posts

Gjest Jan Kåre Larsen

Søker aner til Marit Olsdtr Svale. Hun var gift med Anders Christophersen (Hitterdal) Kojan, som var bruker på Kojan øvre g.nr 132, br.nr. 163 fra 1837.Mvh. Jan Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Vielse nr 15 1801: Anders Christophersen Hitterdal og Marit Olsdatter Salve ved Langen:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Under Langen Røros 1801 er det en Marit Olsdatter 20 år (nr 2139) med mor Elisabet (Lisbet) Fastesdatter Skanke som ifølge Roger de Robelin side 179 var gift i første ekteskap med Ole Salvesen Salve:LenkeMen hun blir for ung etter det fødselsår du oppgir?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Kåre Larsen

Det er nok den Marit Olsdtr som du har funnet, som er den riktige vil jeg tro, Astrid. Fødselsåret til Marit satte jeg ca 1772 som er mannen Anders fødselsår, bare for å ha et utgangspunkt.Jasså, da ble det Skankeaner der og....:-) Takk skal du ha Astrid.Mvh.Jan Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Anders Christophersen Hitterdal og Marit Olsdatter Salve hadde en sønn Ole døpt 21/2 1802:LenkeBlant fadderne er Knud Fastesen Schanke og Faste Olsen Salve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jan Kåre, jeg skrev samtidig med deg. Du har boka til Roger de Robelin, har du ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Kåre Larsen

Det stemmer iflg. Rørosboka, bind III, side 393, på Kojan øvre, at deres førstefødte het Ole.Jan Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Kåre Larsen

Jo, jeg har boka til Robelin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Ole Salvesen må være denne: LenkeFaren Salve Poulsen er nok innflyttet til Røros etter 1701. Mor til Ole var Siren Pedersdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Kåre Larsen

Finner vi ut mer om Siren Pedersdtr, eller stopper kildene på Røros her?Jan Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg vet ikke. Ved deres barns dåp er det mange faddere av Kochslekten og Dalen, men jeg er høyst usikker på om hun kan knyttes til disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Kåre Larsen

Tusen takk for all hjelp i denne omgang, Astrid, så får tiden vise om vi finner ut noe videre.Mvh Jan Kåre :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Salve Poulsen ble begraven 10/4-1768 64 år, født ca 1704. Dermed er det fødselsåret jeg mener å huske fra Rørosboka 4 et eller annet sted feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Kåre Larsen

Det er notert Astrid.Mvh. Jan Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.