Gå til innhold
Arkivverket

[#55273] Familie som flyttet fra Våle til Horten i 1854 - hvor ble de av?


Gjest Jon Anders Holtan
 Del

Recommended Posts

Gjest inger olsen

Jon Erik, Jeg tenkte ikke på å sjekke det. Godt du gjorde det. Men da er det i hvert fall noen navn som kan strykes av lista.Jeg prøver å finne noen søsken til Anne Marie i Ramnes, men ikke funnet noen enda. Er det ikke rart om hun var enebarn på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Jeg har tenkt det samme. Men Anders Mikelsen døde i 1821, og han giftet seg med Ingeborg i 1818. Datteren Anne Marie altså født 1815. Jeg har heller ikke funnet flere barn. Det er jo slett ikke sikkert de fikk noen.Ellers har jeg notert meg at Anders Mikelsen var født i 1781, kilde Ministerialbok for Ramnes 1813-40 side 216.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger olsen

Jeg sjekket folketellingen for Ramnes 1801. Fant en Else Michelsdatter på Kranstad gård [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f18010718&gardpostnr=119&personpostnr=1614&merk=1614#ovre>Lenke (som ser ut til å ligge i nærheten av både Holtung og Herkieft Lenke.) Kan dette være en søster til Anders? Jeg fant henne ikke konfirmert i Ramnes, så kanskje hun er konfirmert på samme sted som hun ble født? Dette er bare antakelser siden jeg ikke har funnet henne igjen i noen kirkebøker.Angående Anders Johannesen. Er dette han som flytter til Våle i 1838? Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.