Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Terje Aarland

[#55275] Andre Gunvald Jørgensen f. ca 2. juli 1900 i Oslo?

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Moren het Gunda og var fra Arendalområdet og ble gift Jøregnsen i Oslo. Hadde tre ekteskap. Trolig Ask som det første og Jørgensen og senere Wahl. Er det noen som kan sette meg på sporet etter denne dama? Eller mer info om hennes søn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

DIS-NORGE gravplasser: Andre Gunvald Jørgensen f.3/7 1900, død 3/8 1986 Grefsen krk.grd. Oslo og Asta Jørgensen f. 5/5 1919 - død 28/10 1997 samme sted. Felt 37, rad 2, gravnr. 11-1.Det fantes også en Gunda Jørgensen f.3/9 1876 - grl. 12/10 1936 Ø.Aker, men om hun har noe med deg å gjøre kan jeg ikke si noe om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei, på www.disnorge.no sitt register over gravminner finner jeg en Andre Gunvald Jørgensen f.03.07.1900 d.03.08.1986, gravlagt på Grefsen kirkegård.mvh Alexandra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Er det mulig å finne ut noe om foreldrene til Andre Gunvald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Gunda Jørgensen var opprinnelig fra Arendaldistriktet og ble gift 3 ganger etter det jeg har fått info om. En av gangene ble hun gift Jørgensen og en gang gift Wahl. I dette siste ekteskapet fikk hun ingen barn. Det var som Jørgensen hun ble mor.hvorvidt hun får barnet Andre Gunvald Jørgensen i Oslo eller før hun kom til Oslo vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke noe om Asta Jørgensen sin bakgrunn.Håper at det er noen av leserne eller brukerne av brukerforum som kan hjelpe meg med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Lar det seg gjøre å finne Andre Gunvald Jørgensen i ft for 1900? eller ble han født etter ft for 1900

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Da, bør det være mulig å finne Andre Gunvald Jørgensen som ble født 3. juli 1900. Selv om han kanskje ikke hadde fått navn så tidlig, så burde det i alle fall vert mulig å finne han. Jeg vet ikke hvor familien bodde da han ble født.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Jeg har søkt gjennom alle som ble født i 1900 og kan ikke finne noen Jørgensen i ft for 1900. Dersom familien ikke hørte til Den Norske Kirke, ville dette da medføre vansker med å finne han?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

kanskje vi kommer nærmere en løsning nå. Jeg har fått denne infoenAndre Gunnvald Jørgensen. Hans mor Gunda var først gift Asker og fikk en sønn Carl Asker, Så ble hun gift Jørgensen og fikk Andre Gunvald. Det blir bare gjetting, men jeg tror at hun kanskje var født ca. 1870 eller noe før det. Etter hun var gift med Jørgensen, var hun gift med en som het Hval. Som også var navnet hun døde med, ca 97 år gammel. Hun døde i Oslo, og jeg er blitt fortalt at hun visstnok var fra Arendal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Det ser ut som om denne var vanskelig å finne? Kanskje moren ikke het Gunda? Eller het hun Asker før 1900 og kanskje ikke Jørgensen i 1900 da Andre Gunvald ble født. Uansett har man funnet at Andre Gunvald Jørgensen ble født 3. juli 1900, men ble han døpt? Jeg vet at Andre Gunvald senere i livet var med i en frikirkelig menighet, men om foreldrene hans var i en frikirkelig organinsasjon, det vet jeg ikke noe om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Jeg har søkt i en rekke kirkebøker og ft uten å finne noe som kan føre meg på sporet av denne familien. Hvor bør jeg lete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

kanskje det lar seg gjøre å finne Gunda Hval sin grav i Oslo. hvis det er mulig lar det seg kanskje gjøre å finne ut når tid hun ble født. Da har vi et bedre utgangspunkt for å finne henne? Kanskje jeg bør legge henne inn i et annet tema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Adressebøker for Oslo er kanskje en mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Hvor kan jeg få fatt i desse bøkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.