Gå til innhold
Arkivverket

[#55277] Georg R. Holmboe født 1880 i Kristiania


Gjest Anita Gundeid
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Gundeid

Har problemer med å finne Georg og hans søster Valborg i kirkebøkene. Valborg er født 13.9.1900 i Kristiania. Da bodde de i Grønlandsleiret 16. Har lett i bøkene for Grønland, Vestre Aker, Østre Aker og alt jeg kan tro ligger i nærheten. Finner de ikke! I tellingen for 1900 har disse to en mor som heter Louise Holmboe. Da er hun enke. Siden Valborg er født i sept 1900 må jo faren ha levd i januar(?) men finner ingen på døde heller. Finner ingen ting om henne heller. Kan noen hjelpe meg eller gi meg noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Vielsen 1901 i Grønland Georg R Holmboe LenkeSer det står ved Valborgs fødsel Far:Georg Holmboe f.1879 Er det feilskrevet i FT 1900 eller er han Valborgs far og ikke bror ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Tusen tusen takk! Dette var flott å finne ut. Jeg har lett og lett og ikke funnet ut noe på hverken Georg eller Valborg. Så viser det seg altså at Georg er far til Valborg, ikke hennes bror som det så ut i tellingen for 1900. Georg er min oldefar og jeg forsker på hans familie. Igjen tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Her er en glasmester Johan fra Kongsberg f. ca 1855 som emigrerer. Etternavnet er nesten rett; det kan være oppfattet feil, skrevet feil eller transkribert feil. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Ser ut som det kan være rett person som emigrerer, men at etternavnet er skrevet feil. Igjen tusen takk for all hjelp. Nå har fått svar på mye som jeg har lett etter i flere måneder. Jeg undersøker hvor vår linje kommer inn i Holmboe-slekten. Kanskje jeg kan klare å finne det ut nå. http://holmboe.slekt.no/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Her er litt av det jeg fant om Johan Holmbo og foreldrene:Johan Olsen Holmbo døpes [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1098&idx_id=1098&uid=ny&idx_side=-123>Lenke nr.30Vielsen mellom Ole Jensen Holmbo og Karen Kirstine Petersdtr. Koth 2.juli 1843 Lenke nr.10 side 467 (høyre side)Karen Kirstines dåp i Kongsberg Lenke og bekreftes her Lenke nr.33Ole Jensen døpes i 1819 Lenke nr.22Ole Jensen Holmbo begraves 1863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Tusen takk igjen. Så mye du har funnet. FamilySearch har jeg aldri brukt før, ser at det kan være lønnsomt også.Jeg fant endel om Louise Torgersen Holmboe som var Georgs mor og at hennes foreldre Torger Christiansen og Marie Hansdatter. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7698&idx_id=7698&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.