Gå til innhold
Arkivverket

[#55289] Romelen - Hemne, finnes det?


Gjest Charlotte Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte Hagen

HeiGiertrue Hansdatter Berg ble født i Hemne 15. april 1816. Hennes dåp er å finne her: Lenke, ca 1/3 opp fra bunnen på høyre side (side 105).Faren Giertrue oppgis å være Hans Hansen Romelen og moren Lorentze Tølløvd Frej.Jeg har funnet at det var en gård som het Frei i Hemne, men jeg kan ikke se at det er noe å finne om Romelen, er det noen som har noe kjennskap til Hemne som kan bidra med noe her?Giertrud blir konfirmert 16. okt 1831 og oppgis å være født på Myhren og foreldrene oppgis å være Hans, Lorentze Myhren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Tore Kvernmo

Etter 'Hemneslekt' er Gjertruds foreldre Hans Olsen Myren født 1781 og Lorentse Myren født 1785. Hans Olsen er vel den som er tjenestedreng på Stølen under garden Holden i Hemne i 1801. Faddernavnene Gevigen og Holden tyder på at dette kan være riktig og at faren heter Hans Olsen,ikke Hansen. Hans Olsen er i Ft 1801 22 år gammel.Opplysningene i Hemneslekt tyder på at foreldrene ble gift, og dette kan være et spor. Romelen kan jeg ikke hjelpe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Hei! Bare et lite info til ditt søk etter Hemneslekt. Agnar Merkesnes har rundt 50.000 navn knyttet til Hemne på sin utrolig flotte 'Hemne-sider'......www.hemneslekt.no...(lykke til!)...mvh fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

Takk for hjelpen. Jeg prøvde faktisk å søke på hemneslekt.net (ikke .no) før jeg la inn innlegget mitt men klarte ikke å finne disse opplysningene. Jeg har tydeligvis ikke funnet ut hvordan man søker på de sidene.Jeg får gi det et nytt forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.