Gå til innhold
Arkivverket

[#55297] Brandvald / Grue


Gjest stine orholm
 Del

Recommended Posts

Gjest stine orholm

......lurer på om noen vet noe om disse folka: Arne Arnesen, fra Tangen i Hofos, født 1826 og Gurine Pedersdatter,Rudshagen i Grue,født 1824.Jeg har funnet at disse to ble gift i Br./Grue i 1852, (og fedrenes navn er: Arne Larsen Tangen/Marthe Andersdatter Lystadmoen, og Peder Pedersen Rudshagen). Har også funnet dem i folketellinga fra 1865 over Brandvold (Hokaasen, Tangen, Brandvold)hvor han (Arne)og kona lever sammen med 6 barn. (Hvor den ene datteren Gunda Arnesdatter født 1860 er 'min'). Jeg finner ikke flere forfedre til Arne og Gunda - og er også litt nysgjerrig på evt. etterslekt. ...Kan noen hjelpe meg videre? Mvh. fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Søgård

Jeg finner ingen Gurine Pedersen født i Grue hverken i 1823,24 eller 25,men ei i 1826,da med faren oppgitt til Peder Jacobsen.Mulig at det er feil etternavn på faren ved hennes vielse i 1852.Her:[url="http://www.familysearch.org/Eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100052380750&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenkenr 7 høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Vil takke dere så mye begge to, veldig bra! Ja, jeg tror også dere har rett begge to. Jeg har sjekka opp tidligere notater og 'antagelser' rundt det som står i FS - så her er det helt sikkert riktig.Takk!! Med Gurine er det litt verre. Morten, du fant denne dåpen - og jeg satt med konfirmasjonen - og kom til akkurat det samme, så her 'antar' vi likt - men jeg VET ikke. De hadde 10-12 barn, så det må være en god del etter-slekt her, og sikkert noen som vet. Bare jeg hadde vært så heldig at de så dette her. Nå er det kanskje noen bygdebøker å låne også?! Men et langt skritt videre har jeg jo kommet allerede. Så - igjen tusen takk......fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest stine orholm

Hei igjen ! Er det noen som vet om det finnes bygdebøker av noe slag fra disse traktene? Og om det gjør, er det no` mer å finne der? Det er jo så ulikt hvordan slike bøker er laget. Mvh. fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Stine Orholm

Hei - prøver igjen - Far til Gurine: Peder Pedersen, Rudshagen, Han må være født rundt 1800. Hvor er Rudshagen? Grue? Noen som vet noe om disse folka? Finner navnet hans i vielsen til Gurine i 1852 (Grue) det er alt jeg har å gå ut i fra. Noen som sitter med bygdebøker som omhandler Rudshagen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(1)Stine.Kirkebok 1814-1830 for Grue,barnedåp 15/1 1826 Gurine Pedersdatter f. 4/1. Ungk. Peder Jacobsen Hukbraaten og pigen Maren Gundersd. Holmen.Hans 1. og hendes 2. l.m. Dette fra k.bok avskrift. Sjekk skannet k.bok. Rudshagen er i Brandval, ingen bygdebok som er brukbar. Hvis du kontakter meg på fisollie()online.no så skal jeg linke deg til en som kansje kan hjelpe deg. Mvh.Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.