Gå til innhold
Arkivverket

[#55312] Gunda Hval døde i Oslo - Er det mulig å finne hennes grav?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Gunda Hval døde i en høy alder, kanskje så mye som 97 år. Hun døde i Oslo. Først ble hun gift Asker, så Jørgensen og i siste ekteskap het hun Hval. Den 3. juli 1900 fikk hun sønnen Andre Gunvald Jørgensen. Da hun var gift Asker fikk hun bl.a. en sønn ved navn Carl.Det har blitt antydet at hun ble født i Arendal området?Håper at det lar seg gjøre å finne ut hvor tid hun ble født og hvor hun kom fra?Jeg har et annet tema inne der jeg har prøvt å finne ut noe om Andre Gunvald Jørgensen, men har foreløbig ikke funnet noe. Håper at det er noen som kan hjelpe meg å finne gravstedet til Gunda (i Oslo). Jeg vet ikke når hun ble født, men jeg har fått høre at det ble tatt et bilde av henne i 1890 og da var hun ei voksen dame, men det kan være et ungdomsbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei Terjehar du forsøkt fødtselsmeldingene,dødsfallsmeldingene,eller registeret til skatt/ligningsprotokoll, kanskje du finner en adresse som du kan jobbe vidre på.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hvorvidt dette er den samme Gunda er ikke godt å si. Jeg har fått oppgitt at denne Gunda giftet seg på nytt og het Hval eller Wahl, men selvsagt kan det være mulig at hun ble hetende Jørgensen også etter at hun giftet seg på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har nå fått følgende info om Gunda:Gunda H.E. Hval ble født i 1872. (først gift Asker, så Jørgensen og til sist Hval)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Andre Gundvald Jørgensen og det jeg antar var hennes hustru Asta ligger gravlagt på Grefsen kirkegård, jf. www.disnorge.no/gravminner (id. 542918 og 542919). Hvis du kontakter Kirkevergen vil du få oppgitt fester. Kanskje festeren vet hvor moren til André, Gunda, ligger gravlagt?Dag T. Hoelseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er nok mulig at festeren vet hvor Gunda ligger begravet, men kanskje jeg heller bør lage et nytt tema, for nå er ikke graven så viktig lenger, men hennes bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.