Gå til innhold
Arkivverket

[#55315] Hvor er dette? Ukjent støl.


Gjest Kai Løseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Løseth

Dette er vel som å lete etter den berømte nåla i høystakken. Men det ser ut for at under kan skje i dette forumet - så jeg forsøker. Bildet har tilhørt en slektning som hele livet bodde i Sykkylven, Møre og Romsdal, 1870-1961. Ingen ting er notert på bildet. Har absolutt ingen formening hvor det er fra. Ser kanskje ut til å være fra Vestlandet?

bilete4009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Løseth

Ja, kanskje det? Rekner med at bildet kanskje er ca 100 år gammelt. Sansynligvis endret landskap pga mere vegitasjon, men fjellprofilene de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Ingen signatur? Når kom biletet i vedkomande si eige - så vi kan ha ein ide om når det blei måla? Eg har sett den same stilen hos slekt i Sykkylven, men hugsar ikkje i farten namnet på målaren. I fall det er han trur eg motivet er henta frå Sykkylven. Eg skal sjekke litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Fotografi - det forandrar saka. Sykkylvingen eg deler hus med kjenner seg ikkje igjen, sånn umiddelbart i alle fall, men bygda er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det ligg jo ein støl på høgre sida av vegen som går over Strandafjellet litt etter Nyseterkrysset. Den stølen er flat slik som den på biletet, men eg hugsar ikkje om fjella i bakgrunnen ser slik ut. I dag er det også mykje neir skog kring stølen enn det vi ser på biletet. Myrdalssetra er namnet og det kan da vera Holenakken vi ser i bakgrunnen. Lokalkjende kan sikkert seia meir om denne gissinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.