Gå til innhold
Arkivverket

[#55332] Hvilken kirke ble de døpt som bodde på Minde, Bergen


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hvilken kirke ble barna døpt som bodde på Minde? Hette muligens gaten Sveigårdsgaten? Den lå i alle fall på venstre siden oppforbi der hvor trikken snudde i den tiden der var trikk i Bergen som gikk til Minde.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Årstad Kirke. Sveigårdsveien gikk parallelt med Inndalsveien. Trikken gikk i Inndalsvn. og snudde på Minde, nedlagt 31.desember 1965.Hilsen Bjarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Berentsen

Etter 6. mai 1937 er Fridalen kirke i Årstad prestegjeld den som var mest naturlig for de i Sveigårdsveien. Kirken ligger i Roald Amundsensvei, gaten ovenfor Sveigårdsveien. Mvh. Frank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk til Bjarte, Bjørn og Frank! Vedkommende var født i 1922 så da skulle det være Årstad, men jeg fant ikke vedkommende der. Men det kan hende at jeg kan finne komfirmasjonen i Fridalen. Jeg får se der.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Fridalen var under Årstad fra den var ny i 1937 til 1957. Så du må nok lete i Årstad, hvis vedk var døpt og konfirmert der familien bodde.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Arnfrid!Ja, jeg har gått gjennom alle der, men har ikke funnet vedkommende. Jeg vet hvem moren var, men hun døde i 1994 og var neppe gift med far til denne jeg søker og jeg vet at den jeg leter etter også er død. Men det er først og fremst vedkommendes far jeg forsøker å finne og han var ikke fra Bergen. Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nå har jeg funnet familien. Han flyttet veldig mange ganger, men jeg fant han på Nestun landhadel i 1900. Kona hans var fra Gildeskål. De fikk barn f. på Voss; Bergen, Gildeskål; Alversund og Bergen. Et av hans barnebarn ble gift med min tremenning som bosatte seg på Minde med datteren av Nelly.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.