Gå til innhold
Arkivverket

[#55337] Gunhild Oline Rasmusdatter av reisende.


Gjest Arne Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Robertsen

Gunild Oline Rasmusdatter er i FF 1862 omtalt som det eneste Barn af Rasmus Simonsen som naaede voksen alder. På IGI er beskrevet som døbt 02.04.1820 i Talvik. I Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Talvik, Ministerialbok nr. 7 (1813-1821), Fødte og døpte 1820, side 243-244 er moren beskrevet som Indledet den dato. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9752&idx_id=9752&uid=ny&idx_side=-39>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, Arne! Hvis du ser på side 245, litt ned på siden, så finner du dåpen til Gunhild Olines søster Johanne Maria. Det er HUN som ble døpt i Talvik. Gunhild Oline selv var f.14-6-1816 i Kolvereid, dpt.17-6-1816 i Kolvereid i Nord-Trøndelag, konf.1831 i Strudshavn på Askøy. Der var flere barn som nådde voksen alder; Karen Simonia Rasmusdatter Vardal, f.30-3-1813 på Veblungsnæs i Grytten, dpt.2-4-1813 i Grytten i Møre og Romsdal, konf.1827 i Strudshavn på Askøy. Hun er stammor til Viborg-slekten. Marthines Rasmussen, 'Soldat i Trondhjem'. Han vet jeg ingenting om, og han kan selvsagt ha dødd ung. Peder Kristian Rasmussen, dpt.30-7-1811 i Selje, vet jeg heller ingenting om. Godt nytt år til deg og dine, Arne! Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

En pike kalt Elen Sofie Hansdatter, datter av omreisende gjørtler Hans Simonsen og Gunilde Marie, ble døpt i Fana 10. juni 1826. Blant fadderne finnes Rasmus Simonsen og Jahanne Marie Jonsdr 'fra Borgund' Lenke Det er vel stor sjanse for at Hans og Rasmus var brødre. Jeg har ikke klart å finne ut noe mer om disse folkene, og er interessert i alle opplysninger dere måtte sitte på. Se også innlegg 24431 og 17185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.