Gå til innhold
Arkivverket

[#55351] Mathias Gundersen født ca 1771 (fra Lardal?)


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Mathias Gundersen født ca 1771 gifter seg i Lardal 2/1 1803 med Else Evensdatter. De bosetter seg på Vestre Gallis i Andebu. Jeg forsøker å finne ut hvem som er foreldrene til Mathias. Jeg finner 2 Mathias/Mathis født i Lardal 1771, nemlig Mathis Gundersen født på Hvaal av foreldrene Gunder Ingebretsen og Elen Borgersdatter og Mathis Gundersen født på Åkerholt av foreldre Gunder Simonsen og Maren Olsdatter. Jeg tror at en av disse er den Mathis som giftet seg med Else. Er det noen som har opplysninger om ham?MVH Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Det som gjør det litt forvirrende,er at på FS står det ytterligere en Mathis Gundersen født i Lardal 1771:[url="http://www.familysearch.org/Eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100173656699&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke Her er den Mathis,døpt 18 aug.1771 med Gunder Simonsen og Maren Olsdatter som foreldre:Lenke og en Mathis døpt 21 april med Gunder (klarer ikke å tyde etternavn) og Eli Borgersdatter som foreldre :Lenke I folketellinga 1801 finner jeg kun den jeg tror er den som gifter seg med Else Evensdatter,som alder stemmer med og siden det ved vielsen står Gavelstad som boplass:Lenke Legger inn vielsen også,hvis det er noen andre som har lyst å prøve å finne ut av dette:(v.side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

De er mikrofilmet (Nordre Jarlsberg sorenskriveri), filmnr. HF2265-2271, men mikrofilmingen er avsluttet litt ut på 1800-tallet. Larvik bibliotek har dem vel neppe(?), så det nærmeste alternativet er trolig biblioteket i Tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.