Gå til innhold
Arkivverket

[#55355] Beritte Andreasdatter Kullberger ( 1645-1730 ) aner på Røros ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Lurer på om det finnes noe mere aner på Beritte Andreasdatter Kullberger (1645- 1730)denne personen på Røros, Hun er var gift med Morten Carlsen Qvaks ( 1641- 1710 ) mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

tileggspørsmål ang Beritte Andreasdatter Kulberger . Er denne Claus Anderssen Kulberger hennes bror ?Finnes det ektefeller til Andreas og Claus Kulberger ? Har denne Beritte Andreasdatter falt ut av boka ( ikke nemt på riktig plass ) Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg vil først opplyse om at jeg ikke vet så mye om denne slekten. Andreas Kohlberger må være født tidlig på 1600-tallet, egentlig senest 1620, siden han har barn på 55 år i manntallet. Ifølge Bjørn Nyheim skal han nevnt som stiger ved Gammelberget i 1677. Hvem han var gift med, er ukjent for meg.Jeg antar Berit og Claus må være søsken. (Morten Qvax har en sønn Andreas).Rørosboka 3 side 167 refererer til et skifte etter Claus Andersen Kulberger i 1723, men nevner ikke konas navn. Hvis hun døde før ham, er det ikke sikkert hennes navn er nevnt i skiftet. Jeg har ikke sett skiftet og vet derfor ikke hva som står og ikke står der. Barn Ole og Berit, her kan også føyes til Michel 24 år i 1701 og som døde flere år før faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Jeg har satt henne opp som søster av Claus og jeg har ført opp det som står i boka .Takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.