Gå til innhold
Arkivverket

[#55374] Etterkommere fra gården Skille i Brønnøy


Gjest Hill-Gunn Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hill-Gunn Jensen

HeisanPrøver å hjelpe en bekjent med å finne evt. slektninger i Brønnøy. Hennes bestefar Jens Kristian Angel Pedersen f. 5/11 1883 kom fra gården Skille i Brønnøy. Han er her i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f01817&gardpostnr=153&personpostnr=1063&merk=1063#ovre>LenkeHans foreldre og søsken i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Steinset

Jeg har ingen etterkommere etter søskenene, men Olga døde året etter hun ble konfirmert.Olga Elvine Parelius Pedersdtr f.16/8-1891 Skill, ugift, d.19/6-1907 Brønnøysund (nervefeber).Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Takk Rune for opplysningen om Olga, da vet vi i allefall at det ikke finnes noen etterkommere etter henne. Jens sine etterkommere er blitt fortalt at Alfred skal ha omkommet i en ulykke i Sulitjelma, men har ingen opplysninger ellers. Nå har jeg prøvd å lete på kryss og tvers for å finne flere opplysninger i kirkebøkene, men har ikke klart å finne Alfred utflyttet fra Brønnøy, eller død i Sulitjelma før 1926.. Finnes det etterkommere fra denne familien uten om Jens sine, må det være etter Edvard. Finner han konfirmert, men ikke gift før 1918 i Brønnøy. Jens og hans barn tok etternavnet Skille, muligens Edvard sine evt. etterkommere også gjorde det. Ser at det er mange med etternavnet Skille i Brønnøy, men det var jo mange gårder på Skille også. Får bare håpe at noen kan hjelpe oss videre, for nå vet jeg ikke flere steder å lete.Mvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Først var Peder Johan f. Mosheim Brønnøy. Hans mor var f. Skogn, men foreldra seinere kom til Skarsaasen i Brønnøy og hun ble gift i Brø. Hun var dtr. av Anders Pedersen f. 1805 Verdal d. 1860, og Edrika Eriksdtr. f. 1809 Stjørdal d. 1856 Mosheim. Peder og Anthonline giftet seg 1878 Brø. Peder d. 1933 og Anthonline i 1945, begge i Brønnøysund. Deres barn: Eldor Kristian Myhre f. 1879 d. 1906 Sulitjelma ugift; Jens Christian Angel f. 1883 var i Tjotta i 1900; dødf. jente 1887; Edvard Bugge Dal f. 1889 d. 1906 omkom ved dampskip forlis; Olga Elvine Parelius f. 1891 d. 1907 av nervefeber; og Alfred Emil Skjønning f. 1898 d. 1960 Brønnøysund. Alfred gift 1924 24/2 i Brø. med Gudrun Sofie Mathea Andreassen f. 1896 Alstahaug. Jeg skal spøre mitt medarbeider der for hjelp med etterkommer. Kan du si oss (for bygdeboka) da døde Jens og gi oss bosted? Hvor og da giftet han seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Mor til Peder Johan Jonsen, Elen Pauline Andersdtr. d. 1913 Tilrem Brønnøy. Hun giftet seg 1858 med Lars Kristian Jonsen (1822-1898). Han hadde hatt to uekte barn, men de hadde ingen barn sammen. Lars var hsm. p Skill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Tusen takk for hjelpen Margaret, du kom som en reddende engel da jeg holdt på å gi opp:-) Her var det mange nye opplysninger, min venninne blir nok kjempe glad hvis det viser seg at hun har slektninger i Brønnøysund. Selvfølgelig skal du få de opplysningene du etterlyser, sender det over på mail.Mvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.